سلامتی و پزشکی

از این کویرهای زیبای ایرانی تماشا کنید!

آشنایی با کویرهای زیبای ایرانبرخی از مردم شاید با فرا رسیدن فصل سرد، خیال سفرهای داخلی ایران را از ذهنشان بیرون نمایند. اما بهتر است این را بدانید که منطقه ها شگفت انگیزی وجود دارند که فقط در این فصل ها مناسب بازدید هستند. این منطقه ها همان کویرهایی هستند...

22 اردیبهشت 1401

عکس یادگاری یحیی با چهره متفاوت دو هافبک پرسپولیس در تمرین

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان مرکز روز گذشته در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر) مقابل ذوب آهن به فزونی رسید و به مرحله یک چهارم این رقابت ها صعود کرد.

16 اردیبهشت 1401

طرح غرس نهال در عرصه های ملی گچساران آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران گفت: عملیات غرس نهال در 30 هکتار از عرصه های ملی این شهرستان همزمان با هفته منابع طبیعی آغاز شد.

16 اردیبهشت 1401

منتظر یک سونامی سفر در لرستان هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منتظر یک سونامی سفر در استان هستیم.

12 اردیبهشت 1401

چین برای شناسایی منشا ویروس کرونا همکاری می نماید

رئیس سازمان جهانی بهداشت می گوید: با نخست وزیر چین درباره شناسایی منشأ کووید-19 صحبت نموده است.

27 فروردین 1401

راهکارهایی جهت پیشگیری از مسمومیت غذایی در سفر

سفری به دور از هرگونه مسمومیت غذایی، تنها با رعایت چند نکته سادهسفر در ایام تعطیلات یکی از بهترین گزینه ها برای گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان است؛ ولی در این سفرها مخصوصا در کشورهای استوایی همچون تایلند و مالزی و … ممکن است با مخاطراتی مانند...

24 فروردین 1401

تاثیر دریا روی مغز از دیدگاه علم

تاثیر دریا روی مغزاز نظر برخی ها صدای امواج اقیانوس شاید خیلی معمولی باشد ولی شنیدن صدای امواج، بوییدن نمک دریا و شن های ساحل در زیر انگشتان واقعا تاثیرات شگفت انگیزی روی انسان ها می گذارد این ها را نه ما بلکه علم اثبات نموده است. اگر شما از آن دسته افرادی...

23 فروردین 1401

انجام بیش از 21 هزار ماموریت امدادی هلال احمر در امسال

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ماموریت های هلال احمر در حوزه های مختلف رشد داشته است، از انجام بیش از 21 هزار ماموریت امدادی در سال 1400 اطلاع داد.

12 اسفند 1400

مدیران پیروز چگونه به اینجا رسیده اند؟

مدیران پیروز تشخیص می دهند که اهداف شغلی شان تا چه مقدار تحقق پیدا می نماید .مدیر باید همچون یک رهبر، خلاق بوده، در پی هدف های بلند مدت باشد و کارکنان خود را مورد توجه قرار دهد. ایجاد اعتماد و تحرک از ویژگی های یک مدیر پیروز است.

5 اسفند 1400

18 کاری که در تعطیلات دوست داریم اما در خانه از آنها متنفریم

وسایل حمل و نقل عمومی؟ احساس می کنیم یک قطار جادویی بسیار مجذوب کننده سوار شده ایم. فروشگاه های مواد غذایی؟ شبیه به غار علاءالدین با سبزیجات ناآشنا و نام های تجاری خنده دار هستند.

3 اسفند 1400

انجام همزمان کاشت بذور و کوددهی به اراضی با دستگاه ایرانی

گروهی از متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان، دستگاهی در حوزه کشاورزی طراحی و عرضه کردند که قادر است به صورت همزمان علاوه بر کاشت بذور، امکان کوددهی به مزارع را نیز فراهم کند. به گفته آنها این دستگاه علاوه بر کار بر روی خاک های خشک، برای مزارع با خاک های...

29 بهمن 1400

داروی نو در برابر 37 جهش امیکرون کارآمد است

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، داروی مذکور سوتروویماب نام دارد و مطالعات آزمایشگاهی نشان دهنده تأثیرگذاری آن هستند. سوتروویماب به وسیله داروساز انگلیسی گلاکسواسمیت کلاین و ویر بیوتکنولوژی (شرکت آمریکایی) پیشرفته و تا به امروز در برابر 37 جهش...

27 بهمن 1400

ازبکستان: سیب زمینی های صادراتی ایران سالم است

آژانس حفظ نباتات قرنطینه جمهوری ازبکستان بیان کرد که هیچ گونه آفتی بر روی سیب زمینی های صادراتی ایرانی به این کشور مشاهده نشده است.

24 بهمن 1400

رازهای زیبا ماندن در سفر (قسمت اول)

زیبا ماندن در سفر، همچون رازی است که فکر گردشگران بسیاری را به خود مشغول ساخته است. برای آگاهی از آن ها، همراه خبرنگاران باشید.

19 بهمن 1400

قلعه نویی: خدمت به ورزش از 100 سفر حج بهتر است!

سرمربی گل گهر سیرجان می گوید بازی تیمش با آلومینیوم اراک سخت خواهد بود و امیدوار است هرکسی که لیاقت دارد، برنده این دیدار شود.

13 بهمن 1400

پیام کرونایی شفر برای دربی 97

وینفرد شفر در پیامی تصویری برای برنامه ورزشگاه در مورد بازی استقلال و پرسپولیس در دربی تهران صحبت کرد.

11 بهمن 1400

شیوع اومیکرون ظرف سه روز دو برابر می شود

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه گفت موارد ابتلا به سویه اومیکرون کرونا در 89 کشور گزارش شده است و شمار ابتلا در عرض 1.5 تا 3 روز در مناطقی با شیوع محلی دو برابر می شود.

7 بهمن 1400

ثبت نام از داوطلبان نوجوان برای حضور در کارآزمایی بالینی واکسن برکت

داوطلبان حضور در مطالعات بالینی واکسن برکت (12 تا 18 ساله ها) می توانند به وسیله تماس با سامانه 4030 دراین کارآزمایی حضور پیدا نمایند.

6 بهمن 1400

تعیین بودجه ویژه برای تامین داروی بیماری SMA

به گزارش خبرنگاران، مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، گفت: با توجه ویژه رییس جمهور، قرار شد داروی این بیماران برای یک دوره شش ماهه با بودجه ویژه ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا می نماید، تهیه گردد.

30 دی 1400

استان گلستان دارنده رتبه پنجم کشوری به لحاظ داشتن سطح زیر کشت زیتونزیتون

زیتونرئیس هیئت مدیره انجمن زیتون استان گلستان گفت: از سال 73 طرح توسعه زیتون در سطح کشور و به موازات آن در استان گلستان کلید خورد. امروز استان گلستان با دارا بودن نزدیک به 10 هزار هکتار سطح زیر کشت زیتون جایگاه پنجم را در کشور دارد.

27 دی 1400
تعداد: (271)