بهداشت دهان و دندان

استان گلستان دارنده رتبه پنجم کشوری به لحاظ داشتن سطح زیر کشت زیتونزیتون

زیتونرئیس هیئت مدیره انجمن زیتون استان گلستان گفت: از سال 73 طرح توسعه زیتون در سطح کشور و به موازات آن در استان گلستان کلید خورد. امروز استان گلستان با دارا بودن نزدیک به 10 هزار هکتار سطح زیر کشت زیتون جایگاه پنجم را در کشور دارد.

27 دی 1400

روش های بند آوردن گریه نوزاد

در اولین سال زندگی، گریه تنها راه برقراری ارتباط نوزاد با دنیا پیرامون است. شناسایی علت گریه نوزاد کار سختی است. آیا گریه به علت گرسنگی، خواب، سرما، کثیف بودن پوشک یا بیماری است؟ راه های بند آوردن گریه نوزاد چیست؟ این مقاله سوالات شما را در این زمینه...

12 آبان 1400

سه پیشنهاد تابستانی؛ طرز تهیه آلبالو خشک، مربا و شربت آلبالو

خاطره مشترک دهه پنجاه و شصتی ها که روایت خرید تنقلات و خوراکی هایشان همواره وابسته به پاکت های کاغذی میوه و قیف هایی کاغذی است که احتمالا خوشمزه ترین طعم ها را آن جا چشیده اند. خوراکی هایی که مثل الان 4 فصل نبودند و محدود به زمان کوتاهی می شدند و نوبرانه...

10 شهریور 1400

کوش پیل دندان از نگاه ساسانیان مظهر بیداد است

به گزارش خبرنگاران، کتاب کوش پیل دندان: خلق یک ضد قهرمان نوشته ساقی گازرانی با ترجمه سیما سلطانی از سوی نشر مرکز منتشر شده است. این کتاب دربرگیرنده مقاله ای است که گازرانی پیش تر به زبان انگلیسی در مجله انجمن ایران پژوهی منتشر کرده است. او در این مقاله...

2 اردیبهشت 1400

طرز تهیه بورانی کدو به دو روش

بورانی کدو یکی از پیش غذاهای خوش طعم ایرانی است که به دلیل استفاده از ماست و کدو پیش خوراکی مقوی به حساب می آید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم طرز تهیه این بورانی را به دو روش متفاوت (رژیمی و غیر رژیمی) شرح دهیم.

1 اسفند 1399

شرکتی ایرانی ضدعفونی کننده های نانویی با قابلیت حذف موثر عوامل بیماری زا از سطوح را فراوری کرد

شرکت نانوپوشش فلز به عنوان یکی از پیشگامان حوزه پزشکی و سلامتی در ایران به فراوری ضدعفونی کننده نانوبیوساید با استفاده از نانوذرات نقره شد.

1 آذر 1399

خبرنگاران روشن: بهترین گلم را به حجازی زدم

تهران- خبرنگاران- پیشکسوت استقلال گفت: بازی استقلال و شهباز توپ را از پشت محوطه جریمه استقلال از منصور رشیدی گرفتم و تا 6 قدم این تیم پیشروی و دروازه ناصر حجازی را باز کردم؛ این بهترین گلی بود که به نظر خودم در تمام سال های فوتبالم به ثمر رساندم.

24 مرداد 1399

سر شوخی را باز نکنید

نیلوفر جلالی:با خنده ای سراسر شیطنت می گوید: همه می ترسن، حتی وقتی می دونن الکیه. سوسک روباتیک را می گوید؛ حتی بعضی ها از صدای ویبره اش می ترسن.

31 مرداد 1398