معماری و عمران

از این کویرهای زیبای ایرانی تماشا کنید!

آشنایی با کویرهای زیبای ایرانبرخی از مردم شاید با فرا رسیدن فصل سرد، خیال سفرهای داخلی ایران را از ذهنشان بیرون نمایند. اما بهتر است این را بدانید که منطقه ها شگفت انگیزی وجود دارند که فقط در این فصل ها مناسب بازدید هستند. این منطقه ها همان کویرهایی هستند...

22 اردیبهشت 1401

کوهستان پارک پنجه علی کجاست؟

زیارتگاه پنجه علی شمال بندرعباس، قدیمی ترین زیارتگاه هرمزگان است که در میان مردم این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در سال های اخیر توجه گردشگران به این مکان تاریخی جلب شده است.

15 اردیبهشت 1401

منتظر یک سونامی سفر در لرستان هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منتظر یک سونامی سفر در استان هستیم.

12 اردیبهشت 1401

معتقدیم باید از شعار ما می توانیم عبور کنیم و به باید بتوانیم برسیم

خبرگزاری خبرنگاران-اعتقاد ما بر این است که دیگر وقت آن رسیده است که از شعار ما می توانیم عبور کنیم و به باید بتوانیم اتکا کنیم این جمله ای بود که علی اکبر عمرانی امروز درجمع خبرنگاران بیان نمود.

3 اردیبهشت 1401

ثبت جهانی هگمتانه یک مطالبه ملی است

ایرنا/ براساس سخنان استاندار همدان و آخرین خبرهای بدست رسیده، ثبت جهانی هگمتانه یک مطالبه ملی است.

26 بهمن 1400

هواشناسی هشدار داد؛ وزش شدید باد در 20 استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در نقاط مختلف کشورو وزش باد شدید در 20 استان هشدار داد.

20 بهمن 1400

چرا باید یک بار هم که شده به مالاگا سفر کرد؟

مالاگا یکی از شهرهای مهم و زیبای بخش خودمختار اندلس است که حتما باید در برنامه سفر افرادی که قصد دارند از برترین مقاصد گردشگری جهان تماشا نمایند قرار بگیرد. از بنادر فوق العاده زیبا گرفته تا بافت قدیمی شهر و سواحل آرامش بخش و زیبا، مالاگا برای همه گردشگران...

15 دی 1400

درآمدی بر علم شیمی

زندگی طولانی تر و سالم تر به علت پیشرفت های علم پزشکی؛ بهبود استاندارد های زندگی به علت کود های شیمیایی که در فراوری محصولات به کار می فرایند و مواد شیمیایی که در تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند.

23 آبان 1400

ضرب الاجل محیط زیست برای انتقال واحدهای آبکاری غیر مجاز در تبریز

خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تبریز گفت: در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی شهرستان مقرر شد واحدهای آبکاری غیرمجاز در اسرع وقت به نقاط مجاز منتقل شوند.

15 مهر 1400

صنعاء قدیم؛ موزه زنده زخم خورده از متجاوزان سعودی، گزارش اختصاصی

صنعاء قدیم یکی از مهمترین شهرهای تاریخی و گردشگری در یمن است. شهری که به هفت دروازه معروف است و در رأس آن دروازه یمن واقع شده است.

3 مهر 1400

ابلاغ ثبت 12 اثر واجد ارزش فرهنگی تاریخی به استاندار خراسان شمالی

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ابلاغ ثبت 12 اثر واجد ارزش فرهنگی تاریخی به استاندار خراسان شمالی صورت پذیرفت.

20 شهریور 1400

انواع کفپوش سرویس بهداشتی و حمام در طرح های چوبی و سرامیکی

هنگام ساخت یا بازسازی حمام و دستشویی بعضی چیزها احتیاج به توجه ویژه دارند. کفپوش سرویس بهداشتی و حمام یکی از این موارد است. در اینجا منظورمان فقط موادی است که کفپوش از آنها ساخته می گردد. این ماده باید در برابر رطوبت دائم مقاوم بوده و نظافت و تمیز کردنش...

14 شهریور 1400

ماجراجویی در ژاپن؛ بازدید عبادتگاه ایتسکوشیما از روی آب

ماجراجویی های ژاپنی اینبار در ایتسوکوشیما ادامه می یابد. جزیره ای کوچک در خلیج هیروشیما که به میاجیما یا جزیره حرم معروفیت یافته است.

13 مرداد 1400

احیا چشمه علی شهرری

ابوالفتح شادمهری، مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران با بیان این که پیش تر قرارداد بهسازی این طرح در سال 1390منعقد شد ولی با توجه به رفت وبرگشت های اداری به انتها نرسید، گفت: با تصویب این طرح، محدوده 144 هکتار چشمه علی مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای اجرای آن،...

30 تیر 1400

خبرنگاران آب 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یزد توسط قنات ها تامین می گردد

یزد - خبرنگاران - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به وجود 112 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در استان گفت: آب 30 هزار هکتار از این میزان توسط 2 هزار و 630 رشته قنات جاری تامین می گردد.

10 خرداد 1400

سردیس هخامنشی محل نشستن نیست!

آن چه این روزها در فضاهای تاریخی و موزه ها دیده می گردد، حضور بازدیدنمایندگانی است که پول بلیت بازدید از این فضاها را پرداخت می نمایند اما به جا بازدید از اشیا و جاذبه های آن فضای تاریخی، بیشتر برای عکاسی از خودشان و در نهایت انتشار عکس هایشان در شبکه...

5 اردیبهشت 1400

انتصاب سرپرست شرکت یادمان سازه

جواد قربانی اصیل به عنوان سرپرست شرکت یادمان سازه منصوب شد.

7 فروردین 1400

خسارات وارد شده به منازل بخش پاتاوه جبران می گردد

خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خسارات وارد شده به منازل بخش پاتاوه مانند سایر مناطق زلزله زده جبران می گردد.

2 فروردین 1400

آشنایی با شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در اسلو

اسلو یکی از بزرگترین پایتخت های جهان است. پایتخت زیبا و سرسبز کشور نروژ، شهری دیدنی و بزرگ در این کشور است. این شهر با زیبایی ها و طبیعت بی نظیرش مقصدی عالی برای سفر است. در اسلو موزه های دیدنی متنوع، چشم انداز های طبیعی خیره کننده و بناهای تاریخی بسیاری...

25 اسفند 1399

برای چشم من عمل لازک بهتره یا لیزیک ؟

برای انتخاب بهترین روش عمل چشم باید تمام حقایق از معایب و مزایای لیزیک و لازک چشم را بدانیم تا عمل مناسب چشم خود را انتخاب کنیم.

25 بهمن 1399
تعداد: (38)