چتر حمایتی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاه برای فعالان حوزه بازی و اسباب بازی

به گزارش وبلاگ جناب خان، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در پنل تخصصی رویداد بازی و اسباب بازی گفت: در پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان زیرساخت های لازم جهت حمایت از فعالان حوزه بازی و اسباب بازی فراهم شده است.

چتر حمایتی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاه برای فعالان حوزه بازی و اسباب بازی

به گزارش وبلاگ جناب خان، پنل تخصصی رویداد بازی و اسباب بازی با حضور محسن رحمانی، رییس جهاددانشگاهی خراسان شاقتصادی، مهران گرمه ای، رئیس پارک علم و فناوری استان، سیدمصطفی مرتضوی، مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق خراسان شاقتصادی، ویدا ملکی، رئیس سابق دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی و کارشناس حوزه تعلیم و تربیت، صادق جبلی، تهیه نماینده و طراح بازی، موسس و مدیرعامل طراحان سفید، حامد تامّلی، عضو هیئت مدیره انجمن فراورینمایندگان اسباب بازی، پژوهشگر، طراح و فراورینماینده اسباب بازی با برند بازی دوست برگزار گردید.

دکتر مهران گرمه ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شاقتصادی در این پنل گفت: در پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان زیرساخت های لازم جهت حمایت از فعالان حوزه بازی و اسباب بازی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت بازی و اسباب بازی صنعت پول سازی است، اظهار کرد: حضور افراد از تمام فرهنگ ها، مذاهب و اقوام مختلف ظرفیت بسیار خوبی برای فعالان این حوزه ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه داشته های فرهنگی قدیمی، موجب می گردد فعالان بازی و اسباب بازی ایده های خود را به مرحله تجاری سازی برسانند، افزود: در جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری متوجه این فرصت شده ایم و امکانات را به طور خاص در اختیار فعالان این حوزه قرار داده ایم و کوشش بر این است که تا حد امکان از فعالان بازی و اسباب بازی حمایت کنیم.

گرمه ای با تأکید بر اینکه بیشترین محصولات بازی و اسباب بازی موجود در بازار، واردات کشور چین است، افزود: بازی های اینترنتی خارجی که بسیاری از فرزندان ما با آن بازی می نمایند، مورد قبول خانواده های خارجی نیست و اجازه استفاده از آن بازی ها را به فرزندان خود نمی دهند که این نشان از اهمیت این مسئله دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شاقتصادی ادامه داد: در بعضی از حوزه ها منابع مادی محدودی داریم اما در حوزه بازی و اسباب بازی اعداد و ارقام معقول است و کوشش بر این است که کار را پیش ببریم.

محسن رحمانی، رییس جهاددانشگاهی خراسان شاقتصادی هم در این پنل با بیان اینکه گردش اقتصادی صنعت بازی و اسباب بازی در جهان ارزشی در حدود 100 میلیارد دلار است و این صنعت جز صنایع پرسود در جهان محسوب می گردد، ادامه داد: این آمار به ما یادآوری می نماید که به این صنعت با قابلیت اشتغالزایی بالا باید توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حدود 90 درصد محصولات اسباب بازی در بازار وارداتی است، افزود: احتیاج است که مجلس شورای اسلامی در قوانین واردات این محصول فرهنگی و آموزشی بازنگری لازم را داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شاقتصادی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به اسم یک نهاد توسعه ای و تسهیل گر، در توسعه علمی و فرهنگی کشور و حمایت از اکوسیستم صنایع خلاق فرهنگی ماموریت دارد، افزود: این استان در زمینه فرهنگی ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی دارد و از همین جهت توسعه محیط کسب و کار در زمینه صنایع خلاق فرهنگی در دستور کار جهاددانشگاهی استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی خراسان شاقتصادی با همکاری پارک علم و فناوری از صنایع خلاق فرهنگی از جمله در زمینه بازی، تفریح و اسباب بازی حمایت می نماید، ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی در ارتقا کیفیت و تنوع محصولات نوآورانه و فناورانه نقش بسزایی دارد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان شاقتصادی با بیان اینکه اسباب بازی به اسم یک محصول فرهنگی، آموزشی و هویت ساز در رشد و پرورش جسمی و ذهنی بچه ها و نوجوانان نقش مؤثری دارد، بر لزوم وضع قوانین حمایتی از محصولات اسباب بازی از سوی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود.

وی افزود: در صنعت اسباب بازی احتیاج به فرهنگ سازی مناسب و هدفمند داریم و اسباب بازی باید در لیست محصولات فرهنگی و آموزشی، مورد حمایت ویژه قرار گیرد از طرفی احتیاج است فعالان صنعت اسباب بازی هم محصولات متنوع و متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی، باکیفیت و با رعایت استانداردهای بین المللی فراوری نمایند.

رویداد ایده پردازی بازی و اسباب بازی که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی خراسان شاقتصادی و با همکاری شماری از نهادها و دستگاه ها در حال برگزاری است می گردد.

پارک علم و فناوری خراسان شاقتصادی، شرکت شهرک های صنعتی استان، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد، بنیاد نخبگان، بانک تجارت، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، آموزش و پرورش خراسان شاقتصادی، شهرداری بجنورد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و دفتر تسهیگری و توسعه محلی از مشارکت نمایندگان برگزاری این رویداد هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چتر حمایتی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاه برای فعالان حوزه بازی و اسباب بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چتر حمایتی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاه برای فعالان حوزه بازی و اسباب بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید