پارک ملی گلستان به نام مردم ایران سند خورد

به گزارش وبلاگ جناب خان، رئیس کل دادگستری گلستان از حدنگاری و صدور سند 9 هزار و 477 هکتار از مساحت نخستین پارک ملی ایران به نام سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع داد.

پارک ملی گلستان به نام مردم ایران سند خورد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ جناب خان، حیدر آسیابی از حدنگاری و صدور سند 9 هزار و 477 هکتار از مساحت نخستین پارک ملی ایران اطلاع داد و اظهار کرد: با پیگیری دادستان گالیکش و کوشش شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان در محدوده خاندوشان، کندسکوه و تنگراه استان گلستان حدنگاری و سند آن به نام سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه نمود: حدنگاری 11 هزار هکتار دیگر از این عرصه ها هم تمام شده است و تا آخر اسفند سال جاری، سند تک برگی آن به نام سازمان محیط زیست صادر می گردد با صدور این اسناد در مجموع 24 درصد از عرصه های پارک ملی سند دار می گردد و کار حدنگاری هفتاد و شش درصد عرصه های به جای مانده نیز سال آینده انجام می گردد.

وی گفت: با پیگیری دادگستری گلستان سال جاری سند تالاب های بین المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس هم به مساحت 2 هزار هکتار به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور صادر شد.

لازم به ذکر است پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی ایران است که در لیست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است این پارک بعلاوه پانزدهمین اثر ملی است که به وسیله سازمان میراث فرهنگی از سال 1387 در لیست میراث طبیعی ایران نهاده شد و یک هشتم گونه های گیاهی، یک سوم گونه های پرندگان و بیش از 50 درصد از گونه های پستانداران کشور در این پارک زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پارک ملی گلستان به نام مردم ایران سند خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی گلستان به نام مردم ایران سند خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید