واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: تا انتها اشغال جنگ ادامه دارد

به گزارش وبلاگ جناب خان، طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو مذاکرات با طالبان به دلیل عدم اعلام آتش بس گفت که نیروهای خارجی افغانستان را اشغال نموده اند و تا انتها اشغال نیز جنگ ادامه خواهد داشت.

واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: تا انتها اشغال جنگ ادامه دارد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ جناب خان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیراً در اظهاراتی گفت که مذاکره با طالبان را به دلیل عدم اعلام آتش بس توسط این گروه لغو نموده است.

طالبان در واکنش به سخنان ترامپ در وبسایت رسمی این گروه نوشت که جنگ کنونی در افغانستان توسط آمریکا شروع شده و آمریکایی ها تمام کوشش خود را برای تداوم آن انجام داده اند.

در ادامه این مطلب نیز تأکید شده است که اگر آمریکا واقعاً خواهان انتها جنگ باشد باید با خروج تمام نظامیان خود از خاک افغانستان به اشغال این کشور انتها دهد.

طالبان توضیح داد: تا زمانی که گلیم اشغال برچیده نشود جنگ انتها نمی یابد و درصورت تداوم اشغال ما شرعاً و بر اساس فطرت مکلف هستیم تا به جهاد علیه اشغالگران ادامه دهیم و آن ها را از خاک خود بیرون کنیم.

این گروه اضافه نمود که اعلام آتش بس بدون ایجاد توافق و تضمین انتها اشغال سبب ادامه اشغال خواهد شد.

چندی پیش نیز شیر محمد عباس استانکزی رئیس تیم مذاکره کننده طالبان در سفر مسکو گفته بود که جنگ توسط آمریکا بر این گروه تحمیل شده است و طالبان مجبور است تا مقابل اِشغال خارجی از خود دفاع کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: تا انتها اشغال جنگ ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: تا انتها اشغال جنگ ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید