زمان عرضه اطلس سایپا از زبان وزیر صمت، وعده فراوری خودروهای کمتر از 5 هزار دلار

به گزارش وبلاگ جناب خان، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام زمان عرضه اطلس سایپا ، گفت: باید خودروهای مالی کمتر از 5 یا 6 هزار دلار حداقل به مقدار 300 هزار دستگاه فراوری گردد.

زمان عرضه اطلس سایپا از زبان وزیر صمت، وعده فراوری خودروهای کمتر از 5 هزار دلار

وبلاگ جناب خان - رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره فراوری خودروی مالی، گفت: باید در دو راستا کار را پیش ببریم؛ از یک سو برای کاهش هزینه های فراوری خودرو کوشش کنیم و از سوی دیگر پلت فرم هایی نو و خودروهای مالی کمتر از 5 یا 6 هزار دلار حداقل به اندازه 300 هزار دستگاه فراوری گردد.

فاطمی امین در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه با توجه به توقف خط فراوری تیبا در سال آینده چه خودروی مالی جایگزین می گردد که مردم توانایی خرید آن را داشته باشند؟ گفت: فردی که در سال 90 حقوق خوبی دریافت می کرد می توانست با 4 تا 5 ماه از حقوق خود خودرو و با 30 تا 40 ماه از حقوق خود مسکن خریداری کند اما این موضوع در حال حاضر ممکن نیست.

وی اضافه نمود: خودرو گران و ارز بیشتر گران شده است، اما حقوق متناسب با آن ها رشد نداشته است؛ باید در دو راستا کار را پیش ببریم؛ از یک سو برای کاهش هزینه های فراوری خودرو کوشش کنیم و از سوی دیگر پلت فرم هایی نو و خودروهای مالی کمتر از 5 یا 6 هزار دلار حداقل به اندازه 300 هزار دستگاه فراوری گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برنامه ای برای فراوری خودروی مالی داخلی در شهریور 1402 وجود دارد که البته منتظر نمی مانیم و گزینه های دیگر را دنبال می کنیم.

زمان عرضه اطلس سایپا از زبان وزیر صمت

برطرف بخش عمده ای از مسائل ایران خودرو و سایپا با واگذاری سهام

فاطمی امین با بیان اینکه اطلس که خودرویی فرق دارد در سال آینده ارائه می گردد، توضیح داد: عدم توسعه محصول به ویژه خودروی مالی یکی از چالش های صنعت خودرو است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا با توجه به اینکه سهام دولتی این شرکت ها وثیقه است، شرح داد: با واگذاری سهام این دو خودروساز بخش عمده ای از مسائل مربوط به مافیا برطرف می گردد ارزیابی سهام شروع شده و از اوایل سال آینده به صورت بومی در بورس تهران عرضه می گردد.

عضو کابینه سیزدهم اضافه نمود: هرچند 6/7 درصد از سهام ایران خودرو و 17 درصد از سایپا برای سازمان توسعه است اما ما در پی واگذاری این سهام نیستیم بلکه در پی این هستیم که 25 درصد سهام ایران خودرو که خودسهامداری است و 40 درصد سهام سایپا که خودسهامداری است واگذار کنیم.

همه چیز درباره محصول نو سایپا را با کلیک روی این لینک بخوانید: خودرو اطلس سایپا ظاهری نو روی باطن قدیمی + مشخصات فنی و قیمت

منبع: خانه ملت

منبع: بیت ران

به "زمان عرضه اطلس سایپا از زبان وزیر صمت، وعده فراوری خودروهای کمتر از 5 هزار دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان عرضه اطلس سایپا از زبان وزیر صمت، وعده فراوری خودروهای کمتر از 5 هزار دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید