رونمایی از تازه های سینمایی در اصفهان

به گزارش وبلاگ جناب خان، خبرنگاران/اصفهان رئیس دفتر تخصصی سینما با اعلام خبر رونمایی از تیزر و پوستر 10 فیلمی که در فراخوان حمایت از فراوری فیلم پذیرفته شده بود، دربارۀ فرایند پذیرش این آثار توضیحاتی را اعلام کرد.

رونمایی از تازه های سینمایی در اصفهان

مصطفی حیدری به وبلاگ جناب خان گفت: فراخوان حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از فراوری فیلم، شهریورماه سال گذشته منتشر شد. با نشر این فراخوان 185 اثر به دست ما رسید و سپس، شورایی پنج نفره، از میان آن ها، 26 اثر را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: با انصراف دو فیلم کوتاه داستانی و دو پویانمایی، مجموعاً 22 اثر به مرحله فراوری رسید که شامل دو فیلم بلند داستانی، یک پویانمایی، 9 فیلم کوتاه داستانی، چهار فیلم کوتاه مستند، دو مستند نیمه بلند و چهار مستند بلند می شد.

رئیس دفتر تخصصی سینما توضیح داد: هم زمان با روز ملی سینما از تیزر و پوستر 10 اثری که مراحل فراوری آن به سرانجام رسیده بود در عمارت هنرمند رونمایی و از تهیه نمایندگان و کارگردانان دو فیلم بلند داستانی، دو فیلم کوتاه داستانی، سه مستند بلند و سه مستند کوتاه هم تقدیر شد.

به گفتۀ حیدری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای نخستین بار در فراوری این فیلم ها نقش حامی و سرمایه گذار را داشته و تهیه نمایندگی را هم به افراد حقیقی واگذار نموده تا دست آن ها برای توزیع اثر باز باشد.

محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان هم در مراسمی که به مناسبت رونمایی از این آثار سینمایی در عمارت هنرمند برگزارشده بود، سینما را به الهه هزار چشم و هزار دست و هزار گوش میترا تشبیه کرد و گفت: امروزه فلسفه بیش از هر هنر دیگری با سینما آمیخته است و بسیاری معتقدند که فلسفه موجب فربگی سینما شد.

وی ادامه داد: پویش های ساختارگرایی و پساساختارگرایی نخستین تأثیرات خود را بیش و پیش از هر هنر دیگری، بر هنر سینما گذاشت. البته سینماگران فیلسوف نبودند اما با فیلم هایی که آفریدند موجب طرح مباحث تازه در فلسفه شدند.

عیدی، خاطر نشان کرد: ظرفیت های بومی شهر اصفهان می تواند از رهگذر سینما تبدیل به امری جهانی گردد و سلایق جهانیان را شکار کند. امیدوارم شهرداری و دفتر تخصصی سینما بتوانند ظرفیت و زمینه ای ایجاد نمایند که اصفهان و هنرمندان اصفهانی در عرصه ملی و بین المللی کنشگر باشند و این دور نیست، به شرطی که مدیریت شهری به این نکته وقوف یابد که شکوفایی اقتصاد فرهنگ در شهر اصفهان می تواند هم خلاقیت فرهنگی و هم درآمدهای پایدار مبتنی بر توسعه فرهنگ محور ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونمایی از تازه های سینمایی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تازه های سینمایی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید