درخواست افغانستان ازکمک کشورهای همسایه برای کنترل کرونا

به گزارش وبلاگ جناب خان، هم زمان با اوج گیری موج سوم کرونا در افغانستان و ثبت بیشترین مرگ و میر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور ، دولت افغانستان ضمن تعطیلی بعضی نهادهای دولتی از کشورهای همسایه خواهان یاری و همکاری شد.

درخواست افغانستان ازکمک کشورهای همسایه برای کنترل کرونا

دستگیر نظری سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان خاطرنشان کرد که در حال حاضر کمبود اکسیژن جدی ترین چالش در افغانستان است و کوشش می گردد که اکسیژن مورد احتیاج مراکز پزشکی تامین گردد زیرا بیشترین افراد مراجعه نماینده به اکسیژن احتیاج دارند.

وزارت خارجه افغانستان هم از کشورهای همسایه خواهان یاری های فوری و تجهیزات بهداشتی از جمله اکسیژن شده است.

محمدحنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان از سفیران و کنسولگری های این کشور در کشورهای منطقه خواسته که برای جلب یاری های بهداشتی کوشش نمایند.

در 24 ساعت گذشته 41 بیمار کرونایی در افغانستان جان باخته و یکهزار و 273 تن دیگر هم به این بیماری مبتلا شده اند که با این حساب تعداد مبتلایان در افغانستان به مرز 80 هزار نفر نزدیک شده است.

دولت افغانستان هفته گذشته مدارس و دانشگاه های این کشور را برای دو هفته تعطیل خاطرنشان کرد و بعلاوه مسدود کردن سالن های عروسی و ورزشی هم در دستور کار واقع شده است.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات عمومی افغانستان خاطرنشان کرد که بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت ، برای جلوگیری از توسعه موج سوم کرونا و رعایت بیشتر تدابیر مراقبتی، آن دسته از کارمندان که در مقابل بیماری کرونا آسیب پذیر گزارش شده اند بویژه افرادی که سن آنها از 55 سال بیشتر است از حضور در محل کار معاف هستند.

آماری که وزارت بهداشت افغانستان روزانه از افراد مبتلا و جان باختگان بر اثر بیماری کرونا منتشر می نماید، فقط براساس مراجعاتی است که در بیمارستان های دولتی ثبت می گردد و این در حالی است که آمار همه مبتلایان به این بیماری و جان باختگان بر اثر آن قطعا بیشتر از آمار رسمی است.

بسم الله مقامی در داروخانه فرملی در غرب کابل به خبرنگار ایرنا گفت که بدون استثنا ویروس کرونا این روزها وارد هر خانه در کابل شده و مراجعه برای تهیه دارو بشدت افزایش یافته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان موجه سوم کرونا در 20 استان این کشور نزدیک به نقطه اوج خود است و افراد مراجعه نماینده به بیمارستان ها نسبت به سال گذشته 5 تا 7 برابر بیشتر شده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست افغانستان ازکمک کشورهای همسایه برای کنترل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست افغانستان ازکمک کشورهای همسایه برای کنترل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید