بحران سوخت باعث اختلال گسترده در سراسر انگلیس شد

به گزارش وبلاگ جناب خان، تداوم بحران سوخت در انگلیس، علاوه بر تشکیل صف های طولانی مقابل پمپ بنزین ها و ایجاد ترافیک سنگین در سراسر کشور، باعث اختلال در بخش خدمات عمومی شده است.

بحران سوخت باعث اختلال گسترده در سراسر انگلیس شد

ده ها هزار انگلیسی شاغل از جمله نیروهای فعال در بخش خدمات عمومی در نخستین روز هفته کاری (دوشنبه) به علت کمبود سوخت ناگزیر خانه نشین و مشغول دور کاری شدند. طبق گزارش ها 90 درصد ذخایر سوخت پمپ بنزین ها خشک شده و مابقی هم به زودی تمام می گردد.

پزشکان، پرستاران و کادر درمان که این روزها حضور آن ها در مراکز درمانی حیاتی است قادر به پر کردن باک بنزین خودروهای خود نبوده و ناچار به دورکاری شده اند. مدارس و مراکز تربیتی هم به فکر آموزش از راه دور افتاده اند چون با بحران بوجود آمده، کارکنان و آموزگاران قادر به حضور در محل کار خود نیستند.

انجمن پزشکی انگلیس امروز (دوشنبه) از دولت خواست تا ترتیبی اتخاذ کند که کارکنان بخش درمان در اولویت دریافت سوخت قرار گیرند. این نهاد انگلیسی هشدار داد که بحران سوخت بخش درمان را با خطر جدی روبرو خواهد شد.

در همین حال بعضی شهفرایندان انگلیسی که از تداوم شرایط موجود وحشت نموده دست به احتکار و ذخیره سوخت زده اند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که تعدادی از رانندگان ، پس از تکمیل ظرفیت باک خودورهای خود، چند گالن های چند لیتری بنزین را هم پر می نمایند. این درحالیست که با بسته شدن تعداد بیشتری از پمپ بنزین های سطح کشور، صف های تشکیل شده مقابل صندلی های فعال بعضا چند کیلومتر طول دارد و رانندگان مجبورند که ساعت ها انتظار بکشند.

بحران سوخت باعث اختلال گسترده در سراسر انگلیس شد

پیشتر بحث به کارگیری ارتش برای جابه جایی سوخت در کشور مطرح شده بود اما دولت این ایده را رد نموده و با بیان اینکه مشکل کمبود سوخت در کشور وجود ندارد، مردم را به آرامش دعوت نموده است.

دولت دیشب تصمیم گرفت تا قانون سال 1998 را در مورد رقابت بین شرکت های خصوصی فعال در حوزه انرژی را لغو کند تا به این ترتیب پمپ بنزین هایی که ذخایر سوختشان تمام شده، بسرعت شناسایی و مراحل سوخت رسانی انجام گردد.

کواسی کوارتنگ وزیر بازرگانی انگلیس پس از ملاقات اضطرا ری با مدیران شرکت های فعال در حوزه انرژی گفت که با لغو قانون سال 1998 مناطقی که در سراسر کشور دچار کمبود سوخت هستند با اشتراک داده های مهم شناسایی و هدف گذاری می شوند. او با تکرار این ادعا که کشور با کمبود سوخت روبرو نیست اضافه نمود که دولت برای کاهش اختلال در فرایند سوخت رسانی پروتکل پایین دستی نفت را به اجرا گذاشته است.

دولت بعلاوه با اعطای 5 هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا انتها سال جاری موافقت نموده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به طور موقت به کار بازگردند. این درحالیست که گزارش شده، انگلیس با چالش کمبود حدود 90 هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه گیری کرونا روبروست.

شرکت های خصوصی نفتی پیش بینی می نمایند که این مشکل ظرف سه روز آینده رفع و اوضاع تا انتها هفته عادی گردد. کارشناسان هشدار داده اند که اگر بحران کنونی ظرف 10 روز اینده حل نگردد فرایند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی روبرو شده و مایحتاج کریسمس به موقع نمی رسد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "بحران سوخت باعث اختلال گسترده در سراسر انگلیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران سوخت باعث اختلال گسترده در سراسر انگلیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید