تکمیل ازنا ، شازند همچنان در پیچِ وعده ها، جاده ای با تابلوی خطر مرگ!

به گزارش وبلاگ جناب خان، همه به نام جاده مرگ می شناسندش، 9 سال است که برای تعریض فقط وعده می شنود، این حکایت جاده ازنا - شازند است.

تکمیل ازنا ، شازند همچنان در پیچِ وعده ها، جاده ای با تابلوی خطر مرگ!

به گزارش گروه استان هایوبلاگ جناب خان از خرم آباد ، محور ازنا - شازند به طول 70 کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می نماید که بیش از 35 کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع شده و هم اکنون چهار خطه شدن این محور همچنان نیمه تمام به جای مانده است.

9 سال انتظار برای افتتاح یک جاده

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله جهت هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به گونه ای که بیشتر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین بوده و همیشه شاهد وقوع تصادفات ناگوار در این محور هستیم.

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین شرایط پروژه راهسازی ازنا - شازند گفت: این پروژه در سال 91 آغاز شد و تا 96، اعتبار آن فقط استانی بوده است.

وی مطرح کرد: اعتبار این پروژه در این سال ها، عدد کمی بود.

افتتاح قطعه به قطعه جانِ ازنا - شازند را به لب رساند!

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه کل این پروژه 70 کیلومتر است اضافه کرد: 35 کیلومتر از این پروژه در لرستان و 35 کیلومتر نیز در استان مرکزی قرار گرفته است.

کرم الهی با تاکید بر اینکه از 35 کیلومتر استان مرکزی هنوز یک وجب چهار خطه نشده است گفت: اما از 35 کیلومتری که در لرستان قرار گرفته است، 18 کیلومتر آن چهار خطه بوده و الان زیر بار ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه چهار کیلومتر دیگر از این پروژه آماده آسفالت است توضیح داد: بقیه این پروژه نیز در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: اگر مقداری اعتبار به ما بدهند، کاملاً شدنی است که به طور مثال در هفته دولت 1401 پروژه چهار خطه ازنا - شازند در محدوده استان لرستان به اتمام برسد.

برای تکمیل پروژه به 90 میلیارد اعتبار احتیاج داریم

کرم الهی بیان داشت: برای اینکه این پروژه به اتمام برسد، حدود 90 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد احتیاج است.

وی با بیان اینکه این اعتبار، علاوه بر مطالبات انباشته شده از پیمانکاران است گفت: این 90 میلیارد تومان اعتبار برای به جای مانده پروژه مورد احتیاج است.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که پیش از حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین شرایط این پروژه راه سازی گفت: با تأمین اعتبار کافی، بعلاوه خلع ید پیمانکار ناتوان و جایگزینی پیمانکار فعال، ادامه ساخت این چهارخطه سرعت گرفته است.

وی مطرح کرد: انتظار داریم که این پروژه تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو قطعه انتهایی ساخت این جاده توضیح داد: طبق تفاهم به عمل آمده با وزارت راه، مرحله آماده سازی نهایی و آسفالت قطعه مربوط به جهاد نصر به شرکت بنادر واگذار خواهد شد.

گودرزی بیان داشت: با توجه به عملکرد خوب این شرکت در قطعه مؤمن آباد به گنجه، انتظار داریم تا خرداد سال آینده کل این جهت تا خروجی استان تکمیل و افتتاح گردد.

بنابراین گزارش، با وجود اینکه طی سال های اخیر شاهد بهبود شرایط راه ها و انجام طرح های چهار خطه به خصوص در استان لرستان بوده ایم اما چهار خطه شدن محور ازنا - شازند که از حدود 9 سال قبل کلید خورده به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات با سرعتی لاک پشتی در حال اجرا است و همیشه شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم.

این طرح از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن جهت ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه های صعب العبور است ضمن اینکه این محور تنها جهت دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه کاره را دوچندان نموده است.

منبع: مهر

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکمیل ازنا ، شازند همچنان در پیچِ وعده ها، جاده ای با تابلوی خطر مرگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل ازنا ، شازند همچنان در پیچِ وعده ها، جاده ای با تابلوی خطر مرگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید