بازارچه های محلی در شهربابک

به گزارش وبلاگ جناب خان، مرضیه خسرویان - خبرنگار: شهربابک میدان میوه و تره بار ندارد. از سویی دیگر بالا بودن قیمت میوه در این شهر گلایه مردم را به دنبال داشته است.

بازارچه های محلی در شهربابک

شهروندان خواهان ایجاد میدان میوه و تره بار هستند تا کمی قیمت ها متعادل تر گردد. یکی از شهروندان شهربابکی گفت: ما در این شهر احتیاج به میدان میوه و تره بار داریم. مسئولان ذی ربط باید واحدهای فروش میوه را موظف نمایند میوه مورد احتیاج خود را از میدان میوه و تره بار تامین نمایند. کمال انارکی اضافه کرد: قیمت میوه در این شهر گران است. همواره هم که نمی گردد سراغ دست فروشان رفت؛ بنابراین باید این قیمت ها مدیریت گردد.

  • دسترسی آسان

یک کارشناس اقتصاد گفت: احتیاج شهربابک به بازار میوه انکارناپذیر است. اگر چنین میدانی قرار است ایجاد گردد باید مکان آن در دسترس مردم باشد. موقعیت جغرافیایی میدان میوه و تره بار و دسترسی آن به مرکز شهر اهمیت دارد، زیرا سبب استقبال مردم خواهند شد و احتیاج آن ها را پاسخ خواهد داد.

علی بصیری اضافه کرد: میوه فروشان با مراجعه به شهرهای دیگر میوه را خریده و به قیمت بالاتر در بازار عرضه می نمایند. این موضوع هم طبیعی است؛ زیرا دلالان و واسطه ها نیز در این میان سود می برند و بر گرانی میوه دامن می زنند. با راه اندازی میدان میوه و تره بار صاحبان مراکز عرضه میوه و وانت بارهای میوه فروش هم به تبع از میدان میوه و تره بار خرید می نمایند که روی قیمت آن تأثیر می گذارند.

  • اهمیت انتخاب ساخت میدان میوه و تره بار

یک فروشنده میوه نیز گفت: جانمایی میدان میوه و تره بار خیلی مهم است تا با شکست روبرو نگردد. برای راه اندازی میدان میوه و تره بار در شهربابک باید غرفه هایی به افراد واجد شرایط بومی و دارای توان سرمایه گذاری واگذار گردد تا بتواند پیروز عمل کند. غلامرضا زنگی آبادی اضافه کرد: دسترسی آسان به بازار میوه از احتیاجها و خواسته های اساسی مردم در شهربابک است. در دیگر شهرها بازارهای میوه و تره بار یکی از پرازدحام ترین بازارهاست. این در حالی است که ساکنان شهربابک از آن محروم هستند. نبود این میدان سبب افزایش دست فروشان میوه نیز می گردد. وی گفت: البته مسئولان وعده ساخت این میدان را داده اند که امیدواریم در مسیرهای فرعی ساخته نگردد و در دسترس باشد. هم زمان با دایر کردن این بازارچه ها باید تبلیغات و فرهنگ سازی هم گردد تا به سرعت رونق بگیرد.

  • قول شهرداری شهربابک

سرپرست شهرداری شهربابک گفت: طی 2 ماه آینده میدان میوه و تره بار و بازارچه محله ای در شهربابک به بهره برداری می رسند. محمدعلی نیک طبع اضافه کرد: مردم شهربابک خواهان مکانی بودند تا بتوانند در آن میوه را با قیمت مناسب تهیه نمایند. وی اضافه کرد: قیمت میوه در شهربابک زیاد است و گاهی تفاوت قیمت هم وجود دارد. در شهربابک زمینی به مساحت 18 هکتار در نظر گرفته شده است که فاز یک آن برای ساخت میدان میوه و تره بار در حال ساخت است و طی 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

نیک طبع از ایجاد بازارچه های محلی در شهربابک اطلاع داد و گفت: شهرداری، صنف و فرمانداری شهربابک خدماتی به این مجموعه ارائه می دهد که در ازای آن فروشندگان این بازارچه، اقلام و اجناس را 20 درصد زیر قیمت بازار می فروشد. وی گفت: بازارچه محلی شهربابک 70 درصد پیشرفت دارد؛ همچنین ساخت بازارچه محله ای دوم شهربابک در نقطه دیگری از شهرستان به تازگی شروع شده است.

  • تشکیل تعاونی فراورینمایندگان میوه

نعیم صادقی، کارشناس کشاورزی، گفت: در شهرستان شهربابک به جز فراوری پسته، به و انار باکیفیتی نیز فراوری می گردد. این محصولات در دیگرشهرها و استان ها بازار خوبی دارند. اما وقت برداشت انار بیشتر این محصول توسط واسطه ها خریده می گردد. در این میان بیشترین سود را واسطه ها می برند. باید شرکت تعاونی فراورینمایندگان میوه در شهربابک تشکیل گردد و از سویی دیگر به یک میدان میوه و تره بار هم احتیاج داریم تا با خرید میوه به صورت مستقیم از کشاورزان به کشاورزی رونق دهیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازارچه های محلی در شهربابک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه های محلی در شهربابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید