انتظار فعالان مالی اردبیل برای گره گشایی دولت از 6 مسئله بزرگ

به گزارش وبلاگ جناب خان، رئیس اتاق اردبیل گفت: اتاق محل فعالیت سربازان مالی کشور است و با توجه کردن به مسائل این سربازان مالی، می توان مسائل مالی کشور را رفع کرد.

انتظار فعالان مالی اردبیل برای گره گشایی دولت از 6 مسئله بزرگ

حسین پیرموذن، در جلسه هماهنگی سفر رئیس جمهور به اردبیل اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی استان پیشنهاد هایی را برای حل مسائل فراورینمایندگان و فعالان بخش خصوصی استان داریم که امیدواریم در سفر آقای رئیس جمهور موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد اول ما در رابطه با راه های استان است، استان اردبیل در زمینه اتوبان و بزرگراه کمبود شدیدی دارد. در دوران استانداری آقای بهنام جو توسعه راه های استان آغاز شد، اکنون احتیاج داریم که توسعه راه های استان در دولت نو ادامه پیدا کند.

رئیس اتاق اردبیل گفت: پیشنهاد دوم ما در زمینه وزارت صنعت است، استان اردبیل اکنون رتبه دوم را در زمینه جواز تأسیس در کشور دارد اما زیرساخت های استان همگام با این موضوع رشد نکرده اند، بخش خصوصی استان انتظار دارد در سفر رئیس جمهور مصوبات مناسبی برای شهرک های صنعتی استان انجام گردد.

وی اضافه کرد: بحث سوم در خصوص بن بست بودن استان است، باوجود شرایط خاص استان هیچ امتیازی برای استان اردبیل وجود ندارد، 70 درصد تسهیلات کشور مال 3 استان خاص است، احتیاج داریم که دولت برای استان های کم برخوردار امتیازات ویژه ای را در نظر بگیرد.

پیرموذن در خصوص مسئله چهارم استان گفت: بروکراسی اداری یکی از مهم ترین مسائل بخش خصوصی استان است، ما عنوان پنجره واحد را داریم ولی عدم اجرایی شدن پنجره واحد در صدور مجوزها برای بخش خصوصی از مسائل اساسی است.

رئیس اتاق اردبیل اضافه کرد: به دلایل متعدد واحدهای فراوریی استان با حدود 20 تا 30 درصد ظرفیت فعالیت می نمایند، یکی از مسائل اساسی در این زمینه مشکل تأمین مواد اولیه با توجه به بورسی و سهمیه ای شدن مواد اولیه است، که امیدواریم در قالب پنجمین مسئله فعالان مالی استان اردبیل که مشکل تأمین مواد اولیه با دستور رئیس جمهور و وزرای مرتبط رفع گردد.

وی مسائل کشاورزان را ششمین مسئله بزرگ استان عنوان نمود و گفت: در زمینه کشاورزی و فراوری سیب زمینی، با توجه به خشک سالی فراوری سیب زمینی حدود 50 درصد در استان کاهش یافته است، پیشنهاد می کنم که آمایش سرزمینی و آمایش کشاورزی در کشور انجام گردد تا محصولات مناسب در منطقه ها مناسب کشت گردد.

پیرموذن یادآور شد: بزرگ ترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد مغان کلنگ زنی شده است، اما قانون شهرک های گلخانه ای در این شهرک رعایت نمی گردد و زیرساخت های مورد احتیاج فراهم نمی گردد که این موضوع می تواند از توسعه این شهرک جلوگیری کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "انتظار فعالان مالی اردبیل برای گره گشایی دولت از 6 مسئله بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار فعالان مالی اردبیل برای گره گشایی دولت از 6 مسئله بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید