آشنایی با بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی تهران

به گزارش وبلاگ جناب خان، یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در هر مقصدی بحث شکم گردی و غذاهایی است که در آن شهر یا کشور وجود دارد. در سال های اخیر بحث استریت فود یا غذاهای خیابانی بسیار پر اهمیت شده است و در هر کشور مناطقی وجود دارد که فروشنده های غذاهای متعددی کنار هم قرار دارند و هر کدام برای خودشان دنیایی از غذاهای خوشمزه و دلچسب را با قیمت های مناسب ارائه می دهند. بعضی از معروف ترین غذاهای خیابانی نظیر بان می در ویتنام، رول در ترکیه، هاله هاله در فیلیپین هستند که در بین گردشگران و مردم این کشورها از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره بهترین مناطق جهت خوردن غذاهای خیابانی تهران صحبت کنیم. اگر اهل تهران گردی و استریت فود هستید چند دقیقه ای با ما در ادامه همراه باشید.

آشنایی با بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی تهران

دولت آباد، خیابانی برای امتحان کردن بهترین غذاهای عربی

اغلب وقتی حرف از غذاهای خیابانی تهران می گردد، همه یاد خیابان سی تیر می افتند، اما این تنها خیابانی نیست که در تهران برای امتحان کردن غذاهای خیابانی جز گزینه های محبوب به شمار می آید. یک خیابان دیگری که می توان از آن نام برد خیابان دولت آباد در منطقه 20 است. این خیابان خیلی قبلتر از سی تیر در تهران فعالیت داشت و در حقیقت می توان گفت ید طولانی در عرضه غذاهای عربی مانند فلافل و سمبوسه در تهران داشته است.

اگرچه بازار خیابان سی تیر این روزها بسیار گرم است اما اگر به این خیابان در حال حاضر سری بزنید می توانید از انواع فلافل های کنجدی، سمبوسه های عربی و همینطور شیرینی ها لبنانی و عراقی سفارش های خودتان را انتخاب کنید.

شاید بپرسید چرا در این خیابان غذاهای عربی ارائه می گردد!!! دلیلش این است که این محله عرب نشین است و به همین دلیل انواع و اقسام غذاهای عربی در این منطقه طبخ می گردد، این خیابان مکان جالبی برای امتحان کردن غذاهای عربی در تهران است.

به منظور دسترسی به خیابان دولت آباد می توانید با خط مترو به شهر ری بروید و بعد آن رسیدن به خیابان دولت آباد کار ساده است. کنار مترو دولت آباد، ایستگاه اتوبوس و تاکسی هم وجود دارد که دسترسی به محل عرضه غذاهای خیابانی را ممکن می نماید.

بازار تهران، خیابانی طولانی برای خرید و شکم گردی

یکی دیگر از محله های قدیمی تهران که برای امتحان کردن غذاهای خیابانی انتخاب خوبی به شمار می رود، بازار تهران است. همانطور که می دانید بازار تهران محلی برای خرید شیر مرغ تا جان آدمیزاد، از همین رو می توانید بهترین غذاهای خیابانی تهران را هم در این محله بخورید.

در هر ساعت از روز در بازار تهران افرادی هستند که بر روی گاری های خود انواع ساندویچ، سمبوسه، آش، عدسی و … را می نمایند. تنوع غذایی در این منطقه بسیار بالاست و می توانید غذاهای هیجان انگیز و جالبی را در کوچه پس کوچه های بازار عظیم تهران پیدا کنید و میل نمایید.

یکی از کوچه های معروفی که در منطقه بازار تهران پیشنهاد می کنیم حتما به سمت آن بروید، کوچه سیدولی است که در آن سیب زمینی و تخم مرغ ارزان توسط یک دستفروش قدیمی ارائه می گردد. سرکوچه سیدولی یک فلافلی هم وجود دارد که ظهرهای صف طولانی جلوی گالری وی کشیده می گردد.

به منظور رسیدن به غذافروشی های بازار عظیم تهران در ابتدا باید بگوییم که روزها اقدام به رفتن بنمایید. راستا رفت و آمد به این منطقه هم به راحتی با استفاده مترو امکان پذیر است. شما در ایستگاه مترو 15 خرداد می توانید پیاده شوید و با استفاده از تاکسی یا پیاده خودتان را به بازار برسانید.

به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم که با ماشین شخصی به سمت بازار عظیم تهران بروید چرا که به اندازه این محل شلوغ است که برای ماشین شما هیچ جای پارکی وجود نخواهد داشت.

خیابان سی تیر، یک خیابان و دنیایی از خاطره های دلچسب

از سال 1395 تا به حال خیابان سنگ فرش شده سی تیر به عنوان یکی از اصلی ترین پاتوق ها برای علاقمندان به غذاهای خیابانی تهران تبدیل شده است. این خیابان که از قدیمی ترین خیابان های تهران است تاریخ طولانی را به خود دیده است و مهمترین آن اتفاقات تاریخی جنبش ملی شدن صنعت نفت بوده است. علاوه بر این موزه، گالری و خانه های تاریخی زیادی در این خیابان وجود دارد که باعث بالا رفتن ظرفیت جذب توریست شد. همین موضوع سبب شد تا مسئولان شهری به فکر استفاده از حجم بالای پذیرش توریست به این منطقه بیافتند.

زمانی که به سمت این خیابان بروید خواهید دید که از ابتدا تا انتهای این خیابان غذافروشی های خیابانی متعددی وجود دارد که هر کدام برای خودشان دنیایی از جذابیت را شامل می شوند.

رستوران های خیابان سی تیر در شب با جلوه و نورپردازی زیبایی که دارد و همچنین نوای موسیقی شبانه ای که شنیده می گردد از محبوبیت و استقبال بالایی برخوردار است. افراد زیادی را می بینید که برای تفریح به این جا آمده اند بر روی خیابان های سنگ فرش قدم می زنند، غذاهای مختلف را امتحان می نمایند و در کنار یکدیگر لبخندهای زیبایی بر لب دارند.

ده ها کافه و رستوران سیار از بعدظهرها و شب ها تا ساعت 12 فعال هستند و تهرانگردهای علاقمند به استریت فود می توانند از انواع فست فود، جگرکی ها، جوجه و کباب بره فروشی ها و همچنین گالری های که اقدام به فورش آش و سوپ در روزهای سرد زمستان می نمایند غذای مورد علاقشونو سفارش دهند.

این خیابان در قلب پایتخت قرار گرفته است و برای دسترسی به آن نیازی به هیچ نگرانی نمی باشد چرا که می توانید در ایستگاه فردوسی پیاده شوید و با کمی پیاده روی خودتان را به خیابان سی تیر برسانید.

اگر از جنوب تهران می خواهید به سی تیر برسید، می توانید از سمت ایستگاه های امام خمینی و حسن آباد خودتان را به این خیابان برسانید.

اگر هم ساکن مرکز شهر هستید به سمت میدان جمهوری بروید و از آنجا تا سی تیر فاصله چندانی نمی باشد.

خیابان پیروزی، پاتوق کباب فروشی های سیار

همانطور که گفتیم در سال های اخیر رونق غذاهای خیابانی بسیار بیشتر شده به همین دلیل غذافروش های سیار زیادی را می توان در جای جای شهر تهران پایتخت ایران مشاهده کرد.

یکی دیگر از مناطقی که در آن می توانید برای هوردن غذاهای خیابانی تهران اقدام کنید، پیروزی است. خیابانی که پاتوق کباب فروش های سیار است به طوری در بین غذافروش های می توانید بعضی را پیدا کنید که بیش از نیم قرن است در این خیابان کباب لقمه می نمایند و به مردم می فروشند.

در این خیابان کباب های بسیار خوشمزه ای طبخ می گردد و به وفور دکه داران، گاریجی ها و غذافروشی های سیار را خواهید دید که در حال درست کردن کباب، جوجه و جگر هستند. حتی 12 شب هم بروید در این منطقه کباب به راه است.

خیابان قدیمی پیروزی بین میدان شهدا و میدان کلاهدور واقع شده است، برای دسترسی به این خیابان می توانید به وسیله مترو، اتوبوس با اتومبیل شخصی خودتان استفاده نمایند. برای رسیدن به غذافروشی های سیار باید خیابان پیروزی را به سمت چهارراه کوکا کولا برویم. هر چه از چهارراه کوکاکولا به سمت خیابان پنجم نیروی هوایی بروید، به تعداد کبابی های سیار اضافه می گردد.

میدان آزادی، پناهگاهی برای مسافران در تهران

یکی دیگر از مکان هایی که می توانید برای خوردن غذاهای خیابانی تهران انتخاب کنید، میدان آزادی یا در حقیقت باید بگوییم ترمینال غرب می باشد. در این منطقه رونق فروشندگان غذاهای خیابانی به دلیل حجم بالای مسافرانی که در آن رفت و آمد می نمایند بالاست و می توانید در آن انواع غذاهای خوشمزه مثل جگر، ساندویچ های سرد و گرم به خصوص بندری های تند را امتحان کنید.

دسترسی به میدان آزادی تهران یکی از راحت ترین کارهای دنیا است، چرا که شما می توانید با استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی یا وسیله نقلیه خودتان به راحتی به سمت میدان آزادی حرکت کنید و به آن برسید.

چای خانه آذری، لذت یک چای دلچسب در شب های تهران

حوالی میدان راه آهن تهران در جنوب شهر، یکی از بتهرین و قدیمی ترین سفره خانه های تهران قرار گرفته است به نام چای خانه آذری! این سفره خانه ایرانی به حفظ طعم خوردنی های سنتی خود سبب شده تا از سرتاسر پایتخت برای شبگردی به سمت آن سفر نمایند. در صورتی که هر زمان از روز حتی ساعت 12 شب هوس دیزی و یک چای دلچسب کردید، چای خانه آذری در یک فضای ناب ایرانی و موسیقی زنده محلی آماده پذیرایی از شما است.

تلفن: 02155390710

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، روبروی شهرداری ناحیه 4، پلاک 30

مکان هایی برای عاشقان جگر در پایتخت

خوب بریم سراغ یکی از هیجان انگیز ترین و معروف ترین مناطقی که در تهران می توانید از غذاهای خیابانی آن بهره ببرید. میدان بهمن در جنوب تهران بهترین محله تهران برای کسانی است که عاشق دل، جگر و قلوه هستند، میدانی پر از جگرکی خوب و حرفه ای که سالیان سال است مشتریان پرپاقرص خودش را دارد.

هر زمان از شبانه روز که شما هوس دل و جگر کردید، می توانید به سمت این میدان بروید.

  • دیگر جگرکی های معروف تهران

کافه های سیار در تهران

خوب حال که خیابان های معروف برای پیدا کردن کردن غذاهای خیابانی تهران را معرفی کردیم، می خواهیم چند مورد از کافه های سیار که در چند سال اخیر بسیار زیادی شده و در بین مردم جای پیدا نموده اند را نام ببریم.

این کافه های محل مشخصی ندارند و باید برای اطلاع از محل فعالیتشان صفحات اجتماعی که دارند را دنبال کنید، چرا که هرشب در یک نقطه از تهران مستقرند.

معروف ترین کافه سیارهای تهران

پین کافه: پین کافه با هدف فرهنگ سازی پا به صنعت کافه چی ها گذاشته است. در کافه پین علاوه بر استفاده از منوهایی که شامل انواع نوشیدنی های گرم و سرد و همینطور ساندویچ است شما می توانید کتاب هم بخرید که ایده بسیار جالبی است.

کافه روور: کافه روور که باز هم یک ون است به هات داگ ها و البته جایگاه هایش معروف است. اگر می خواهیم طعم هات داگ های این کافه را بچشیم، باید روی جایگاه هایی بنشینیم که صاحبان آن با بشکه درست نموده اند.

کمبی کافه: کمبی یکی دیگر از کافه های سیار در تهران است که می توانید انواع نوشیدنی های گرم و سرد و ساندویچ های خوشمزه آن را امتحان کنید. این کافه هم فقط یک ون است و البته صاحبانش در جایی که مستقر می شوند چند جایگاه هم برای مشتریان می گذارند.

کافه وی: یک فولکس واگن مانند دیگر مواردی گفتیم عناصر تشکیل دهنده کافی وی است. کارکنان این کافه ذکرا و فرزاد زوج جوانی هستند که هر روز برای فردای اون روز برنامه ریزی می نمایند و به وسیله شبکه های اجتماعی موقعیت خود را اعلام می نمایند. منوی غذاهایی آنها شامل ساندویچ، قهوه و شربت های خوشمزه است. برای رفتن به کافه راه حتما شبکه های اجتماعی آنها را دنبال کنید.

توجه داشته باشید که حتما صفحات اجتماعی این کافه های در اینستاگرام دنبال کنید تا از محل دقیق حضورشان در هر روز آگاه شوید.

جذابیت غذاهای خیابانی به اندازه است که افراد بسیاری برای امتحان کردن بعضی از آن ها حاضر به خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و گاهی در بعضی موارد خرید تور مسافرتی هم هستند تا به مقصد مورد نظرشان بروند و با فرهنگ غذایی آن کشور آشنا شوند.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید