ارسال 1.5 میلیون بسته محافظتی به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت

به گزارش وبلاگ جناب خان، معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: پیگیری سلامت مردم و ارائه خدمات بهداشتی غیر حضوری به افراد، از بار مراجعه بیمارستان ها تا حدی چشمگیری کم و تخت های بیمارستانی را خالی می نماید.

ارسال 1.5 میلیون بسته محافظتی به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت

به گزارش وبلاگ جناب خان، دکتر رییسی امروز در جلسه ای با دکتر زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به رابطه مستقیم و دو سویه بهداشت و مدیریت، اظهار کرد: افرادی که تفکری سیستماتیک دارند، بهداشت را بهتر درک می نمایند و اگر مدیری در حوزه بهداشت فعال باشد، به طور قطع بازدهی بالاتر می رود.

وی با بیان اینکه درمان بر خلاف بهداشت به تکنولوژی وابسته و تغییرات آن قابل مشاهده است، ادامه داد: در ابتدای کار چاره ای جز تمرکز بر درمان نداشتیم و البته یکی از راه های قطع زنجیره انتقال همین درمان است.

دکتر رییسی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را تقویت شبکه های بهداشت و درمان اعلام نمود و گفت: در حال حاضر هیچ جمعیت هزار نفری پیدا نمی کنید که به یک خانه بهداشت دسترسی نداشته باشد. اکنون به ازای هر 2 هزار نفر در شهرها و 800 نفر در روستاها یک مراقب سلامت فعالیت دارد.

وی بر لزوم ایجاد ارتباط معاونان و مدیران بهداشتی با مراقبین سلامت تاکید نمود و اضافه نمود: در تمامی موارد می توان بر اساس پرسش ها و گزارش هایی که از مراقبین سلامت دریافت می گردد، اپیدمی را کنترل کرد. مراقبین سلامت به وسیله وبسایت و تلفن اینترنتی با مردم در ارتباطند و ضمن جویا شدن از شرایط سلامت آنها، مشخصات را در سامانه سیب ثبت می نمایند.

وی توضیح داد: از طرفی به محض مشاهده علائم مشکوک در بیمار و ارجاع او به بیمارستان، رصد شرایط سلامت خانواده و اطرافین شروع می گردد و پیگیری های بعد از ترخیص فرد بیمار نیز بر عهده مراقب سلامت است.

دکتر رییسی در انتها از ارسال 1,5 میلیون بسته محافظتی، شامل 30 عدد ماسک، یک ژل ضدعفونی نماینده و تعدادی پمفلت آموزشی به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت اطلاع داد و گفت: این بسته ها در اختیار مراجعین دارای علائم مشکوک بیماری قرار می گیرد.

دکتر زالی: پیروی از پروتکل های بهداشتی ما را در جهت مقابله با کرونا پیروز می نماید

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا نیز در این جلسه با اشاره به نقش بی بدیل بهداشت در کنترل یک اپیدمی، بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت ریشه کنی ویروس کرونا تاکید نمود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه بهداشت در ریشهکنی ویروس کرونا، بیان کرد: روزهای ابتدایی شیوع این بیماری، اولویت ما درمان بود، اما به طور قطع پیروی از پروتکل های بهداشت ما را در این جهت پیروز می نماید. بدیهی است که بهداشت صندلی بی بدیلی دارد.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت بهداشت را تنها راه نجات از گسترش این ویروس دانست و اضافه نمود: ظرفیت بالقوه بهورز در حاشیه شهرها و روستا می تواند سد محکمی در مقابل شیوع این ویروس باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارسال 1.5 میلیون بسته محافظتی به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 1.5 میلیون بسته محافظتی به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید