چالش فناورانه نوروزی به میزبانی صنعتی شریف

به گزارش وبلاگ جناب خان، تهران- خبرنگاران- دانشگاه صنعتی شریف دومین دوره مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT Challenge 2) را با هدف شناسایی افراد توانمند و جویای کار در این حوزه فناورانه برگزار خواهد نمود.

چالش فناورانه نوروزی به میزبانی صنعتی شریف

به گزارش وبلاگ جناب خان، دومین دوره مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT Challenge 2 در قالب چهار مسابقه موازی و همزمان در زبان های برنامه نویسی جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت در باشگاه کسب وکار دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی و مسئول برگزاری ICT Challenge روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی وبلاگ جناب خان درباره دومین مسابقه ای که قرار است 16و17 اسفندماه برگزار گردد، گفت: رویدادی که قصد برگزاری آن را داریم مربوط به چالش زبان برنامه نویسی پایتون (python challenge) است که 16اسفندماه برپا خواهد شد.

محمدعلی روزی طلب در مورد دبیرخانه ای که در دانشگاه شریف مسئول برگزاری رویدادهای فناورانه است، گفت: ما کارمان را از سال 90 شروع کردیم اما مدل رسمی آن دو سال بعد شکل گرفت و تا الان بیش از 70 رویداد مختلف فناورانه برگزار کردیم که چند روز آینده، شاهد آخرین آن خواهیم بود.

وی با اشاره به استقبال برنامه نویسان از این رویداد گفت: حدود دو هفته برای ثبت نام در این رویداد زمان در نظر گرفتیم و تا پنجم اسفندماه هم زمان با خاتمه مهلت ثبت نام، بیش از 300 نفر برای حضور در این رقابت فناورانه ثبت نام کردند.

دبیر اجرایی ICT Challenge درباره هدفی که در برگزاری رویدادهای این چنینی دنبال می گردد، گفت: این چالش ها در وهله اول باعث می گردد استعدادهای برنامه نویسی شناسایی شوند و شرایطی فراهم می گردد تا افراد مستعد در این حوزه بتوانند با بازار کار ارتباط بگیرند.

شرکت نمایندگان در این مسابقه، ضمن محک زدن توانایی های شان می آموزند که چگونه کارهای شان را به شکل تیمی پیش ببرند و در قالب یک تیم با دیگران همکاری نمایند، هیچ چیز مانند کار تیمی نمی تواند در موفقیت افراد موثر باشد.

او درباره چالش هایی که شرکت نمایندگان در این مسابقه دو روزه با آن روبرو می شوند، گفت: این مسابقات در قالب چهار مسابقه موازی و هم زمان در زبان های برنامه نویسی جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت طی -PHP competition، Code Python competition، Edit Net competition، Star Java competition ،nature-people Image Processing Competition انجام می گردد.

برای این مسابقه هشت سوال در نظر گرفته شده که شرکت نمایندگان با حل کردن هر سوال، از داوران یک امتیاز می گیرند و در پایان هر فرد یا تیمی که امتیاز بیشتری بگیرد، برنده مسابقه می گردد.

وی درباره مسابقه پردازش تصویر که علاوه بر این چهار مسابقه موازی، در این رویداد پیش بینی شده است، گفت: شرکت نمایندگان در این مسابقه، یک اپلیکیشن موبایلی دارند که باید برای پرداخت آنلاین آن برنامه پردازش تصویر بنویسند، به این شکل که مشخصات کارت بانکی با اسکن موبایل و بدون احتیاج به وارد کردن مشخصات، در آن اپلیکیشن ثبت گردد.

روزی طلب در مورد نحوه برگزاری مسابقات گفت: در نخستین روز این مسابقات، حاضران باید یک سری چالش هایی که برای شان در نظر گرفته شده را حل و فصل نمایند، روز بعد هم دوباره چالش ها از سر گرفته می گردد و تا ظهر ادامه پیدا می نماید و پس از آن نیز مراسم اختتامیه برای معرفی برترین ها برگزار می گردد.

شرکت نمایندگان این رویداد در قالب تیم های 2 تا 4 نفره به صورت موازی و هم زمان در چهار مسابقه در زبان های جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته دبیر مسابقه چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمیته داوری این رویداد از 12 متخصص و صاحبنظر در این عرصه تشکیل شده که علاوه بر طرح سوالات، شرکت نمایندگان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

علمی**9207** 1055

منبع: ایرنا

به "چالش فناورانه نوروزی به میزبانی صنعتی شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش فناورانه نوروزی به میزبانی صنعتی شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید