نسل تازه سوپرشارژر خودرو معرفی گردید؛ ترکیب تکنولوژی گیربکس CVT و کمپرسور

به گزارش وبلاگ جناب خان، با ترکیب تکنولوژی گیربکس CVT و کمپرسور نسل نو سوپرشارژر خودرو به طور رسمی در انگلستان معرفی گردید.

نسل تازه سوپرشارژر خودرو معرفی گردید؛ ترکیب تکنولوژی گیربکس CVT و کمپرسور

وبلاگ جناب خان - یک شرکت فراوری نماینده گیربکس در انگلستان با نام Torotrak یک سوپرشارژر تازه طراحی نموده که به نسبت سوپرشارژرهای مجهز به چرخدنده های Roots صدای کمتری فراوری می نماید و بعلاوه به نسبت توربوشارژرها دمای کاری پایین تری دارد. در اینجا خبری از گیربکس های CVT که به یاری تسمه و پولی نیرو را ارنتقال می دهد نیست اما از مکاهمم این گیربکس ها برای توسعه نسل تازه سوپرچارجر مذکور الهام گرفته شده است.

نسل تازه سوپرشارژر خودرو معرفی گردید

این شرکت با ترکیب هوشمندانه مکاهمم استفاده شده در گیربکس های CVT و یک سری دنده های سیاره ای معمولی امکان چرخش کمپرسور گریز از مرکز (سانتریفیوژ) را فراهم نموده تا هوا را با فشار بیشتری به درون محفظه احتراق تزریق کند. وزن این سوپرشارژر ابداعی تنها 6 کیلوگرم است و به وسیله یک تسمه به دیگر بخش های موتور متصل است.

این سوپرشارژر دقیقا در پشت پولی مرکزی قرار گرفته است و به وسیله یک سروو الکترومکانیکی با نسبت 10 به 1 امکان چرخش کمپرسور را فراهم می نماید. در بخش مرکزی هم یک دنده سیاره ای ثابت قرار گرفته است که سرعت شفت را به 9 برابر افزایش می دهد. در انتهای شفت هم یک کمپرسور سانتریفیوژ قرار گرفته است و هوا را با فشار بیشتری وارد منیفولد ورودی موتور می نماید.

بخشی از قدرت بالای موتور شلبی GT500 بخاطر سوپر شارژر 2.65 لیتری آن است
ترکیب سیستم های مکانیکی و الکترونیکی

سرعت چرخش این کمپرسور برابر با 10 هزار تا 100 هزار RPM است. کنترل نماینده سروو الکترومکانیکی به تنهایی 10 وات برق برای کار احتیاج دارد. در نتیجه احتیاجی به سیستم برق 48 ولتی استفاده شده در سوپرشارژرهای الکتریکی وجود ندارد.

این شرکت با پشتیبانی به وسیله دولت انگلستان و دانشگاه Bath و شرکت فورد بیش از یک سال را صرف توسعه این سوپرشارژر تازه نموده است و میخواهد تا با یاری خودروسازان و دیگر فراوری نمایندگان قطعه این سوپرشارژر را به صورت تجاری در آورد.

در حال حاضر سوپرشارژرها بیشتر در محصولات آمریکایی استفاده می شوند و خودروسازان اروپایی و آسیایی کمتر از این نوع سیستم پرخوران استفاده می نمایند.

به گزارش دیجیاتو، در سال های اخیر با ترکیب سیستم های مکانیکی و الکترونیکی امکان ساخت پرخوران با شرایط کاریب بهینه تر فراهم شده است که این سوپرشارژر تازه شرکت Torotrak را باید یکی از آنها قلمداد کرد.

منبع: بیت ران

به "نسل تازه سوپرشارژر خودرو معرفی گردید؛ ترکیب تکنولوژی گیربکس CVT و کمپرسور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه سوپرشارژر خودرو معرفی گردید؛ ترکیب تکنولوژی گیربکس CVT و کمپرسور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید