روایت اسکای نیوز از ابتکار دولت بایدن برای مصاحبه با تهران

به گزارش وبلاگ جناب خان، شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا از طرح دولت جدید این کشور برای گفت و گوی مستقیم با تهران اطلاع داد.

روایت اسکای نیوز از ابتکار دولت بایدن برای مصاحبه با تهران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جناب خان، خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی، عصر امروز (دوشنبه)، به نقل از منابعی در پنتاگون از طرح جدید دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره ایران اطلاع داد.

اسکای نیوز به نقل از منابع یادشده در این خصوص نوشت: دولت بایدن به وسیله میانجی های اروپایی ابتکاری به راه خواهد انداخت برای گفت و گوی مستقیم با تهران.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روز گذشته نیز کاخ سفید اعلام نمود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفت و گویی تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مورد مسائل مرتبط با ایران، روسیه و چین تبادل نظر نموده است.

پیشتر، جو بایدن در زمان رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفته بود که میخواهد در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام، آمریکا را به توافق هسته ای بازگرداند.

با این حال، او در اظهاراتی مبهم گفته این مسئله را مبنایی برای شروع مذاکراتی جدید بر سر قوی تر و طولانی تر کردن برجام قرار خواهد داد.

آنتونی بلینکن، گزینه پینشهادی بایدن برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا هم در جلسه استماع مجلس سنا برای تأیید صلاحیت خود توضیح داد دولت بایدن میخواهد بازگشت به برجام را سکویی برای تقویت و تمدید برجام و پرداختن به سایر حوزه های مختلف با ایران قرار دهد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده هیچ گونه پیش شرطی را برای بازگشت آمریکا به برجام نخواهد پذیرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روایت اسکای نیوز از ابتکار دولت بایدن برای مصاحبه با تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت اسکای نیوز از ابتکار دولت بایدن برای مصاحبه با تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید