دالاهو شهر ملی تنبور می گردد

به گزارش وبلاگ جناب خان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از کوشش برای تکمیل پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و برطرف موانع ثبت آن تا سال آینده اطلاع داد.

دالاهو شهر ملی تنبور می گردد

به گزارش وبلاگ جناب خان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، پروانه حیدری شنبه 23 آذر به داوری پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در تابستان سال جاری اشاره نمود و اضافه نمود: هرچند ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور به صورت مشروط در این نشست پذیرفته شد، اما برای ثبت نهایی آن موانعی وجود دارد که باید آنها را برداریم.

او توضیح داد: برای ثبت ملی این شهر باید بعضی اقدامات مانند تهیه بانک اطلاعاتی از هنرمندان صنعتگر این رشته، آمار کارگاه ها و سامان دهی آن ها، احداث اِلمان مخصوص تنبور و... را انجام دهیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه تاکید نمود: آنچه برای تکمیل پرونده ثبت ملی این اثر مربوط به حوزه میراث فرهنگی است در حال اجرا است، اما برای تهیه اِلمان و بعضی اقدامات دیگر احتیاج به حمایت فرمانداری، شورای شهر، شهرداری و مردم شهرستان دالاهو داریم.

او اضافه نمود: طبق برنامه ریزی تا خاتمه سال جاری پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تکمیل خواهیم کرد و برای سال آینده آن را به وزارتخانه ارسال می کنیم تا دوباره داوری گردد.

حیدری یادآورشد: قطعا با رفع شدن موانع، می توانیم امیدوار باشیم برای سال آینده پس از هرسین، دومین شهر ملی استان را به ثبت برسانیم.

او در خاتمه به ظرفیت شهرستان دالاهو در بحث چاقوسازی نیز اشاره نمود و گفت: یکی از اقدامات دیگری که برای این شهرستان در حال اجرا است، تکمیل پرونده ثبت نشان جغرافیایی چاقوی کرند است که برنامه ما ثبت آن در سال آینده است.

منبع: میراث آریا

به "دالاهو شهر ملی تنبور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دالاهو شهر ملی تنبور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید