خبرنگاران چرا کرونا در اسپانیا مهار نمی گردد، مادرید پایتخت تفریحات فرانسوی ها

به گزارش وبلاگ جناب خان، مادرید- خبرنگاران- برنامه های تفریحی، دور همی های شبانه، بی توجهی جوانان و سفر تفریحی شهروندان اروپایی بویژه فرانسوی ها به اسپانیا مهار کرونا رادر این کشور با دشواری روبرو نموده است.

خبرنگاران چرا کرونا در اسپانیا مهار نمی گردد، مادرید پایتخت تفریحات فرانسوی ها

به گرازش وبلاگ جناب خان، برنامه های تفریحی و دورهمی شبانه جوانء ها که به طور غیر قانونی و دور از چشم پلیس برگزار می گردد و عدم سختگیری کافی برای اعمال محدودیت های کرونایی، باعث شده که اسپانیا نتواند به خوبی کرونا را در کشور مهار کند.

منع رفت و آمد یا ممنوعیت دورهمی افرادی که در یک خانه زندگی نمی نمایند، نتوانسته از برپایی جشن های غیر قانونی که در سراسر اسپانیا از پاییز گذشته برگزار می گردد، پیشگیری کند

موج سوم شیوع کرونا که از هم نشینی ها و دورهمی های اجتماعی تغذیه می گردد، محدودیت های ضد کرونایی نظیر مقررات منع رفت و آمد، ممنوعیت دیدار های اجتماعی در فضاهای بسته و یا محدودیت در تجمع افراد زیاد در کافی شاپ ها و رستوران ها را به همراه داشت اما با این حال برپایی جشن های غیر قانونی شبانه، گوشه گوشه اسپانیا را پر نموده است.

گزارش رسانه ها حاکیست که تنها در مادرید، پلیس در روزهای آخر هفته به محل برپایی بیش از 400 جشن و دورهمی غیر قانونی را که جوانان در آنها بدون ماسک شرکت دارند، بورش برده و از ادامه برگزاری آن جلوگیری می نماید.

در این رابطه، ایالت مادرید یکی از مناطقی است که پس از کاهش شیوع بیماری، سخت گیری ها در منع رفت و آمد را کاهش و ساعت آن را از 9 شب به 11 شب افزایش داد به طوری که اماکن عمومی می توانند دو ساعت بیشتر فعالیت داشته باشند.

با این حال، ایسابل دیاز آیوسو رئیس دولت ایالت مادرید، خواهان دوری مردم از برپایی دورهمی ها و شب نشینی ها که عامل 80 درصد شیوع بیماری کووید 19 می باشد، شده و اعلام نموده که تاوان بی احتیاطی یک اقلیت و شماری از افراد را نباید اکثریت شهفرایندان بدهند.

از سوی دیگر، مادرید در بحبوحه بحث درباره محدودیت ها، بسته شدن مرزهای استانی، ایالتی و سفرهای بین ایالتی ، بویژه برای ایام عید پاک (اول تا چهارم آوریل) به پایتخت تفریحات و تعطیلات فرانسوی ها تبدیل شده است.

مقامات مادرید می گویند که نمی توانند اقتصاد پایتخت را با محدودیت های بالا و سختگیری ها، فلج کرد و همزمان با این که اجازه می دهد که گردشگران به پایتخت بیایند، محدودیت های خاصی را هم اعمال می کند تا که شیوع بیماری را در کنترل داشته باشد.

ایالت مادرید که دولت محلی با بسته شدن مرزهای ایالتی مخالف است و فرودگاه بین المللی باراخاس به عنوان کانون عظیم ورود ویروس کرونا به مادرید محسوب می گردد و به پایتخت گردشگری و تفریح شهفرایندان فرانسوی تبدیل شده است.

فرانسوی ها که با پرداخت 70 تا 150 یورو بلیط رفت و برگشت، هواپیماها را پر می نمایند، می گویند که برای جشن، باشگاه های شبانه و رستوران ها به اسپانیا می فرایند.

این در حالی است که مقامات فرانسوی، سفر به اسپانیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را به شرط این که شهفرایندان فرانسوی در سفر بازگشت، آزمایش منفی پی سی آر منفی را ارائه دهند، آزاد گذاشته است اما همزمان، از شهفرایندان خود می خواهد که از سفرهای داخلی مخصوصا به مناطقی که شیوع بیماری بیشتر است، خودداری نمایند.

فرانسه پس از خاتمه قرنطینه دوم که از اواخر اکتبر شروع و تا اواسط دسامبر ادامه داشت، دستور داد که تمامی اماکن اجتماعی نظیر کافی شاپ، رستوران، سینما، تئاتر، سالن های نمایش و یا باشگاه های بدنسازی تعطیل باشند.

افزون بر آن، در حال حاضر مقررات منع رفت و آمد از ساعت 6 بعد از ظهر تا 6 صبح می باشد و در بعضی از مناطق نظیر شهرهای نیس و دانکرک یا ناحیه پاس دی کاله، در روز های آخر هفته، قرنطینه خانگی مطلق اعلام شده است.

از زمان تشخیص اولین مورد بیماری کرونا در اسپانیا در 31 ژانویه سال 2020 در اسپانیا، تا بحال بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر مبتلا شده اند از این رقم، بر اساس آمار وزارت بهداشت اسپانیا، بیش از 71 هزار نفر جان باختند، هرچند که بر اساس آمار ثبت احوال تعداد جان باختگان به 88 هزار نفر می رسد.

اسپانیا بیش از سه ماه (از 14 مارس تا 21 ژوئن 2020)، در شرایط اضطراری نهاده شد، دوره ای که مردم کشور برای مهار بیماری در خانه های خود حبس شدند.

در بدترین زمان های این بیماری همه گیر مخصوصا بین اواخر مارس و اوایل آوریل، بر اساس آمار رسمی، هر روز بیش از 900 نفر جان خود را از دست دادند.

با این حال، دوره حالت عادی جدید که با موج دوم و موج سوم بیماری و افزایش شمار مبتلایان در اسپانیا به بیش از سه میلیون نفر لغو شد.

دولت اسپانیا در این رابطه، دومین شرایط اضطراری که 15 روز به طول انجامید و با تصویب مجلس نمایندگان تا روز 9 می تمدید شده را اعلام نمود اما پس از کاهش محدودیت ها در طول جشن های کریسمس، دولت های محلی مجبور شدند که برای جلوگیری از گسترش ویروس، محدودیت ها را افزایش دهند.

پس از افزایش شدید ابتلا بیماری که جشن های کریسمس به همراه داشت ، میزان مبتلایان در روز های اخیر به زیر 160 مورد در ازای هر 100 هزار نفر کاهش داشته است. در این رابطه، وزارت بهداشت، میزان خطر فوق العاده را 250 نفر در هر 100 هزار نفر مشخص کرد و در بدترین زمان های موج سوم، شمار مبتلایان به حدود 900 نفر رسیده بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چرا کرونا در اسپانیا مهار نمی گردد، مادرید پایتخت تفریحات فرانسوی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چرا کرونا در اسپانیا مهار نمی گردد، مادرید پایتخت تفریحات فرانسوی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید