جزییات توزیع انسولین با کارت ملی

به گزارش وبلاگ جناب خان، خبرنگاران : سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص جزئیات توزیع انسولین قلمی با کارت ملی شرح داد.

جزییات توزیع انسولین با کارت ملی

به گزارش وبلاگ جناب خان به نقل از فارس، کیانوش جهانپور در شبکه خبر، گفت: ارائه کدملی برای دریافت انسولین تصمیم جدیدی نیست و به منظور احراز هویت افراد مبتلا به دیابت به وسیله کد ملی بیماران صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: سامانه ای در نظر گرفته شده که تمامی افراد مبتلا به دیابت که طبق تجویز پزشک، احتیاجمند دریافت انسولین هستند در این سامانه احراز هویت شده و انسولین قلمی مورد احتیاج خود را دریافت می نمایند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه انسولین مورد احتیاج بیماران بر اساس ثبت کدملی در سامانه و تطبیق اطلاعات بیمار ارائه می گردد، گفت: علت عرضه انسولین به وسیله احراز هویت بیماران به دلیل کمبود دارو نیست، بلکه تفاوت قیمتی بسیار زیاد این دارو در داخل کشور نسبت به کشورهای همجوار و جلوگیری از نشت دارو و اطمینان از دسترسی مصرف نماینده واقعی به انسولین قلمی است.

وی گفت: امکان اینکه افرادی غیر از بیماران واقعی به اقلام دارویی مانند انسولین قلمی دسترسی پیدا نموده و در فرآیند قاچاق معکوس، در کشورهای همجوار به فروش برسد، وجود داشت که با اجرای بهینه این روش، انسولینی که با ارز دولتی تأمین می گردد، به دست مصرف نماینده واقعی خواهد رسید و زنجیره توزیع تا مصرف نماینده نهایی تعیین و قابل رصد می گردد.

جهانپور توضیح داد: پیش از این نیز برای بعضی بیماری های خاص و داروهای این بیماران حواله الکترونیک و یا سامانه های دارویی فعال بود، در این مورد هم این احراز هویت صرفاً برای انسولین های قلمی که به انسولین پن معروف هستند اختصاص دارد.

وی تأکید کرد: فراوری انسولین به شکل ویال در کشور به وفور و یه قدر کافیست، لکن با گرایش روزافزون به مصرف انسولین قلمی و مسائل ناشی از تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران، بروز موارد کمبود مقطعی انسولین قلمی گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است که با توسعه فراوری داخلی این محصولات قسمت اعظم این معضل رفع خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "جزییات توزیع انسولین با کارت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات توزیع انسولین با کارت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید