تشریح آخرین شرایط کرونایی در همدان

به گزارش وبلاگ جناب خان، خبرنگاران/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ابن سینای همدان با اشاره به اینکه ایران در هفته گذشته جزء کشورهایی بوده که بیشترین مرگ و میر را نسبت به جمعیت داشته است، گفت: اگر پروتکل ها را رعایت کنیم یک و نیم درصد شانس ابتلا داریم در غیر این صورت شانس ابتلای ما 80 درصد است.

تشریح آخرین شرایط کرونایی در همدان

دکتر رشید حیدری مقدم، عصر آدینه 18 مهرماه در نشست خبری ستاد اطلاع رسانی مقابله با کروناویروس استان همدان، اظهار کرد: این جنگ یک جنگ تمام عیار با ادبیات و شرایط خاص خود است، اگر کرونا را با ادبیات شش ماه قبل مقایسه کنیم این ادبیات جوابگوی شرایط ما نیست و در حوزه های پیشگیری، درمان و مراقبت های اجتماعی احتیاجمند این هستیم هفته ای یکبار در شرایط موجود تجدیدنظر کنیم و بر مبنای آن تصمیم بگیریم.

حیدری مقدم توضیح داد: ما نخستین استانی بودیم که ستاد اطلاع رسانی را در سراسر استان با کوشش و ایثار همکارانمان ایجاد کردیم و اکنون هم با توجه به شرایط موجود در کشور جزء استان هایی با بروز کم هستیم.

وی اظهار داشت: اگر وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت صددرصد وظایف خود را انجام دهد باید بدانیم که کمتر از 25 درصد سلامت در حوزه وزارت بهداشت است بنابراین نزدیک به 75 درصد احتیاج به ایفای نقش و رسالت اجتماعی ما دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان نمود: طبق آخرین اخبار موجود 37 میلیون نفر در جهان تا به امروز به کرونا مبتلا شده اند و یک میلیون و 70 هزار نفر از این افراد جان خود را از دست داده اند.

حیدری مقدم اذعان کرد: ایران در هفته گذشته جزء کشورهایی بوده که بیشترین مرگ و میر را نسبت به جمعیت داشته و این یک نگرانی بسیار جدی برای ما است، در ایران تقریبا به مرز 500 هزار بیمار رسیدیم و 28 هزار مورد فوتی داشتیم یعنی طی هفت ماه و 20 روز گذشته به ازای هر 12 روز 300 نفر فوت کردند و صرفا در مهرماه حدود 3000 فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما در حوزه وزارت بهداشت و در بخش خصوصی یک میلیون و 200 هزار نفر کادر سلامت داریم، ادامه داد: از دست دادن هرکدام از این افراد می تواند یک اتفاق تلخ برای کشور باشد چراکه هر نفر باید به 82 نفر خدمت ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با علل وقوع پیک سوم کرونا، تشریح کرد: شیوع کرونا علل زیادی داشته و بخشی از این عوامل اجتناب ناپذیر است، تجمعات، راهپیمایی، مراسم ها و بازگشایی مدارس هیچ کدام به تنهایی علت پیک سوم نبوده اما هرکدام سهمی در این اتفاق داشتند، نمی توانیم کل کشور را تعطیل کنیم و باید کوشش کنیم کاهش وروی به بیمارستان ها را داشته باشیم.

حیدری مقدم با بیان اینکه 3100 تخت بیمارستانی در استان داریم و اگر بخواهیم کرونا را کنترل کنیم باید ورودی بیمارستان ها را کنترل کنیم، اذعان کرد: امروز در کشور 4142 نفر مبتلا شدند و 210 نفر فوت کردند، 1787 نفر بستری شدند و 4400 نفر مریض بدحال در سراسر کشور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با آخرین شرایط کرونایی استان گفت: امروز 68 مورد مثبت بستری و 98 مورد مثبت سرپایی داشتیم و در حال حاضر 712 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 40 بیمار زیر ونتیلاتور قرار دارند در حالیکه در پیک اول 400 نفر بیمار بستری و در پیک سوم 712 بیمار بستری داشتیم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تا به امروز اسدآباد 118 مورد مثبت بستری در بیمارستان و 305 مورد مثبت سرپایی، بهار 317 مورد مثبت بستری در بیمارستان و 609 مورد مثبت سرپایی، تویسرکان 263 مورد مثبت بستری در بیمارستان و 292 مورد مثبت سرپایی، رزن و درگزین 243 مورد مثبت بستری در بیمارستان و 418 مورد مثبت سرپایی، فامنین 72 مورد مثبت بستری در بیمارستان و 188 مورد مثبت سرپایی، کبودراهنگ 320 مورد مثبت بستری در بیمارستان و 410 مورد مثبت سرپایی، ملایر 924 مورد مثبت بستری در بیمارستان و 1196 نفر مثبت سرپایی، نهاوند 508 نفر مثبت بستری در بیمارستان و 626 نفر مثبت سرپایی و همدان 1988 نفر مثبت بستری در بیمارستان و 3211 نفر مثبت سرپایی داشته است.

وی در رابطه با شرایط بیمارستان های استان، تشریح کرد: درحال حاضر 91 بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی، 167 مورد در بیمارستان سینا، 5 مورد در بیمارستان فاطمیه، 6 مورد در بیمارستان قلب فرشچیان، 81 مورد در بیمارستان بعثت، 24 مورد در بهار، 34 مورد در تویسرکان، 33 مورد در نهاوند، 37 مورد در کبودراهنگ، 60 مورد در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر، 23 مورد در بیمارستان مهر ملایر، 13 مورد در فامنین، 90 مورد در بیمارستان قدوسی نهاوند، 50 مورد در درگزین و 58 مورد در بیمارستان آتیه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه امروز فقط دو نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت کردند، گفت: اگر پروتکل ها را رعایت کنیم یک و نیم درصد شانس ابتلا داریم در غیر این صورت شانس ابتلای ما 80 درصد است و تا به امروز نه واکسن و نه درمان قطعی به جز رعایت پروتکل ها نداریم.

حیدری مقدم با بیان اینکه تا 15 خرداد کمترین میزان آلودگی را داشتیم و تا 7 ماه هم قرمز نبودیم اما موج سوم خیلی سهمگین است، توضیح داد: ما تیم فرهیخته ای از کادر پزشکی داریم که در کمتر استانی وجود دارد، پنج فول پروفسور عفونی داریم و در این مدت 24 تخت ICU راه اندازی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم بیمار کرونایی در بیمارستان همراه داشته باشد، تبیین کرد: در صورتی که یک نفر در یک مجتمع به کرونا مبتلا گردد لزومی برای تخلیه ساختمان وجود ندارد و بهترین کار ممکن رعایت پروتکل ها است.

حیدری مقدم با بیان اینکه 800 نقاهتگاه برای بیماران کرونایی آماده کردیم که حتی تا به امروز یک مریض هم وارد آنها نشده است، مطرح نمود: شرافتمندانه قسم می خورم آمارهای منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی شفاف و دقیق است و کم و زیاد نمی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشریح آخرین شرایط کرونایی در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین شرایط کرونایی در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید