تبانی ای اف سی و فیفا علیه ایران!

به گزارش وبلاگ جناب خان، سیدرضا صالحی امیری در مورد رایزنی برای دریافت حق میزبانی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی گفت: فدراسیون فوتبال یکسال بلاتکلیف بود. خللی ایجاد شد، رقبا از این فرصت طلایی سوء استفاده کردند و در پنهان به صورت تبانی تصمیمات سیاسی دریافتد که مغایر با روح ورزش منشور المپیک و جوانمردی است. من با شورای المپیک آسیا و شیخ احمد صحبت کردم. دلایلی که آوردند اصلا قانع کننده نیست. بحث تبلیغات، اسپانسر و تحریم بود که این ها بهانه است و واقعی نیست.

تبانی ای اف سی و فیفا علیه ایران!

وی اضافه کرد: سکوت فیفا بسیار معنادار است. چطور وقتی حرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مطرح می گردد فیفا دفاع می نماید اما اینجا که بحث تضییع حقوق فوتبال ایران است سکوت می نماید؟ در حالی که می دانیم این تصمیم مغایر با اصول فوتبال و رویکردی غیرحرفه ای و غیراخلاقی است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزارت امور خارجه کوشش کرد. ارتباط ما با فیفا در حد مکاتبه است. ارتباط رسمی با شورای المپیک آسیا داشتیم که به وسیله شیخ سلمان دنبال نمایند. مجموعه رفتارهای سیاسی علیه ملت ایران دارند و این رفتار غیرحرفه ای و غیراخلاقی را باید در چارچوب یک پازل عظیم تر ببینیم. اما این دلیل نمی گردد که فعالیت نکنیم. عزیزی خادم با من، ظریف و سلطانی فر صحبت کرد. به اعتقاد من نتیجه یک تبانی بود که AFC اعلام و فیفا هم سکوت کند.

صالحی امیری در مورد تأثیر دوران گذار فدراسیون فوتبال روی این موضوع عنوان نمود: این دوران بسیار لطمه زده، حتی حمایت ما در آن مقطع از شیخ سلمان اشتباه بود که نتیجه آن را امروز می بینیم. باید به آنچه رخ داده اعتراض کنیم. هنوز روزنه هایی وجود دارد. این موضوع کاملاً غیرعادلانه و غیرمنصفانه است. قصد دارم با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک مکاتبه و به این رفتار ناعادلانه اعتراض کنم. بعد از آن جلسه مشترکی را هم با عزیزی خادم وزیر ورزش و وزیر امور خارجه برگزار می کنیم.

وی در مورد شکایت به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) گفت: این مسأله نیازمند آنالیز ابعاد کارشناسی است و نباید تصمیم لحظه ای گرفت. ان شاالله در هفته آینده جلسه مشترکی بین وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برگزار می گردد تا ابعاد این مسأله را آنالیز کنیم.

منبع: فرارو

به "تبانی ای اف سی و فیفا علیه ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبانی ای اف سی و فیفا علیه ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید