تاس: نخستین سامانه اس، 550 وارد ارتش روسیه شد

به گزارش وبلاگ جناب خان، یک منبع وابسته به وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری تاس گفته است که سامانه موشکی اس -550 با موفقیت مراحل آزمایش دولتی را پشت سر گذاشته و هم اکنون وارد مرحله عملیات رزمی شده است.

تاس: نخستین سامانه اس، 550 وارد ارتش روسیه شد

این منبع مطلع، اس 550 را سامانه متحرک کاملاً نوی توصیف کرد که عملاً رقیبی برای آن وجود ندارد و می تواند فضاپیما، موشک های بالستیک و اهداف فراصوت را در ارتفاعات دهها هزار کیلومتری رهگیری کند.

قرار است این سامانه نو بخشی از دفاع جامع هوایی و موشکی روسیه باشد که از سامانه های پانتسیر برای اهداف در ارتفاع پایین و سامانه های دوربرد اس -350، اس -400 و اس -500 تشکیل شده که مورد آخر می تواند اهداف فراصوت را رهگیری کند.

این در حالی است که منابع رسمی هنوز خبری را که در اختیار تاس قرار گرفته است، تائید ننموده اند.

پیشتر در ماه میلادی نوامبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر اهمیت تجهیز نظامیان این کشور به سامانه های اس 350، اس 500 و اس 550 تاکید نموده بود.

آنطور که گفته می گردد سامانه اس 550 روسیه به عنوان نسخه ارتقا یافته اس 500 به اولین سامانه متحرک هوا فضای دنیا تبدیل خواهد شد که قادر به انهدام موثر موشک های بالستیک قاره پیما و فراصوت است. اس 550 برای نابودی اهداف دشمن در برد حدود 600 کیلومتر طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاس: نخستین سامانه اس، 550 وارد ارتش روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاس: نخستین سامانه اس، 550 وارد ارتش روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید