برای گرفتن عکس های خوب در سفر، چه نکاتی را رعایت کنیم؟

به گزارش وبلاگ جناب خان، عکاسی، لذت بخش ترین و البته در دنیای امروز مهم ترین قسمت سفر است. شما نیز می توانید با رعایت بعضی نکات، مانند عکاسان حرفه ای لحظات را به برترین شکل ممکن به ثبت برسانید.

برای گرفتن عکس های خوب در سفر، چه نکاتی را رعایت کنیم؟

امروزه در عصر دیجیتال، با عکس گرفتن در سفر می توانید مهارت های خود را در این رابطه بالا ببرید. افراد به شدت وابسته اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی شده اند و می خواهند به برترین شکل ممکن زندگی خود را به نمایش بگذارند. شریک کردن دیگران در حس خوب زندگی، مستلزم داشتن عکس های خوب و مجذوب نماینده است. حال وقت آن رسیده تا ابتدایی ترین نکات برای عکاسی بهتر در سفر را یاد بگیرید.

1. دوربین خود را بشناسید

همواره برای داشتن عکس های خوب و مجذوب نماینده به دوربین حرفه ای باکیفیت بالا احتیاج ندارید. با پیشرفتی که هر روز در دوربین های هوشمند دیده می گردد، شما می توانید برترین عکس ها را داشته باشید، در حدی که بعضی اوقات تفاوت آن با دوربین های حرفه ای قابل حدس زدن نباشد. برای گرفتن عکس با کیفیت مطلوب، فقط کافی است دوربین گوشی خود را به خوبی بشناسید و اگر استفاده و کاربرد ابزار های نو را نمی دانید، با جستجویی کوتاه در سایت های مختلف آن را یاد بگیرید.

2. در خصوص مکانی که می خواهید ببینید، تحقیق کنید

اگر نتوانید به خوبی برنامه ریزی کنید، قطعا با شکست روبرو خواهید شد. قصد نداریم که شما را نا امید کنیم، به برنامه ریزی دقیقه به دقیقه هم احتیاج نداریم؛ اما یک ایده کلی می تواند نجات دهنده باشد. اینکه قبل از سفر در خصوص مکان هایی که می خواهید ببینید تحقیق کنید، باعث صرفه جویی در وقت می گردد. برای کسب اطلاعات می توانید از گوگل، اینستاگرام، پینترست و حتی تجربه های اطرافیان بهره مند شوید. حتی برنامه هایی که از آنها یاد کردیم، می توانند شبیه به یک معدن طلا باشند که علاوه بر ارائه اطلاعات، ایده هایی برای عکس گرفتن در فکر شما زنده نمایند.

3. از گوگل مپ برای یافتن مکان ها بهره ببرید

زمانی که مکانی را برای عکس گرفتن انتخاب می کنید، آدرس آن را در گوگل مپ ذخیره کنید تا برای یافتن برترین راه و رسیدن در زمان صرفه جویی نموده باشید. ممکن است چندین مکان را در نظر داشته باشید، پس با استفاده از این برنامه می توانید راستا ها را با توجه به دور و نزدیک بودن، طبقه بندی کنید و بعلاوه زمان تقریبی که احتیاج خواهید داشت را بدانید.

4. بسته بندی عاقلانه و توجه به راحتی را نباید فراموش کنید

نخستین قائده مسافرت که همواره و در هر جایی به آن اشاره نموده ایم، داشتن چمدان سبک و بسته بندی عاقلانه است. قطعا نمی خواهید در کنار تجهیزات دوربین، یک چمدان سنگین را هم به دوش بکشید و جا به جا کنید. اگر بنا به دلایلی برای عکاسی احتیاج به دوربین حرفه ای و تجهیزات آن دارید، پس سعی کنید کیف حملی را انتخاب کنید که راحت و جا دار باشد. ضمناً پوشیدن کفش های راحت را نیز نباید فراموش کنید.

5. اگر نمی خواهید با جمعیت زیاد توریستان برخورد کنید، زودتر بیدار شوید

همواره، هیچ چیز خوب و بزرگی راحت به دست نمی آید. اگر می خواهید عکس های خیره نماینده داشته باشید، علاوه بر روشنایی روز، به خلوت و آرام بودن آن مکان هم احتیاج دارید، پس باید زودتر بیدار شوید. اگر می خواهید به مکان های معروف و پر هوادار مانند برج ایفل بروید و یک عکس زیبا بدون حضور هزاران توریست داشته باشید، مجبور هستید که صبح زود را برای عکاسی انتخاب کنید. علاوه بر این به جای نور آزار دهنده و خشن اواخر صبح و اوایل ظهر، از نور ملایم ابتدای صبح بهره مند خواهید شد که نقش زیادی در زیبا تر شدن عکس شما دارد.

7. حداقل بیشتر بمانید تا توریستان و جمعیت بروند

اما اگر واقعا نمی توانید صبح زود بیدار شوید، حداقل کمی شکیبا باشید و تا عصر منتظر بمانید. معمولا زمان انتهایی روز از میزان جمعیت حاضر در صحنه کم می گردد و شما با آرامش بهتری می توانید عکاسی کنید. برترین نقطه شهر در نمای شب را پیدا کنید و با استفاده از تجهیزات خوب و کاربردی، برترین عکس ها را ثبت کنید. البته غروب خورشید نیز به میزان طلوع آن برای عکاسی زیبا است.

7. شکیبا باشید

کلید پیروزیت ثبت عکس های فراموش نشدنی و محبوب که ممکن است هر جایی ببینید، فقط صبر است. برای گرفتن عکس عجله نکنید، صبر کنید تا صحنه کمی خلوت گردد تا مناسب ترین زاویه را بیابید. باور کنید گرفتن عکس های سریع با پشت زمینه ای شلوغ و پر جمعیت، هیچ گونه زیبایی نخواهد داشت.

8. زاویه های گوناگون را امتحان کنید

با تمرکز روی عکاسی و یافتن برترین زاویه، خلاقیت را به عکس های خود هدیه دهید. منظره های غیرمنتظره و منحصر به فرد با برداشتن گام به عقب، جلو، چپ، راست و تغییر جزئی در زاویه می توانید تفاوت میان یک عکس خوب و یک عکس فوق العاده مجذوب نماینده باشد.

9. کمی جستجو و کشف کنید

چیزی که ممکن است شما از آن غافل باشید، ماندن روی یک نقطه در نقشه است. کمی ماجراجوی جسور باشید تا پیروز به کشف مکان هایی شوید که پیدا کردن آن روی نقشه هم سخت است. اگر رستورانی دنج با دکوراسیونی عجیب می بینید، صبر کنید تا یک کافی بنوشید و کمی استراحت کنید. همواره مکان هایی که بی تفاوت از آن می گذرید، می توانند برترین خاطرات را به یاد شما بیاورند.

10. قانون سه گانه عکاسی را نباید فراموش کنید

رعایت قانون سه گانه در عکاسی، حقیقتی غیر قابل انکار است که زیبایی ویژه ای به عکس شما می بخشد. برای این کار می توانید دو خط افقی و دو خط عمودی در کادر خود به صورت فرضی رسم کنید یا از تنظیمات گوشی خود بهره ببرید و سوژه مورد نظر را در امتداد این خطوط تا محل تلاقی خطوط قرار دهید.

11. با ترکیب اطراف بازی کنید

ممکن است خیلی در قوانین عکاسی به آن توجه نشده باشد، اما توصیه ما این است که حتما با ترکیب موجود در کادر بازی کنید تا برترین زاویه و شات را بیابید. سوژه را در گوشه های کادر، وسط و کنار قرار دهید تا به عکس دلخواه خود برسید.

12. از قاب بهره ببرید و آن را پر کنید

راهی منحصر به فرد برای پر کردن قاب عکس پیدا کنید، اگر احتیاجی به فضای موجود ندارید، از میزان آن بکاهید. نگاهی به محیط اطراف بیندازید و سوژه ای خاص بیابید. با تمرکز روی یک سوژه، آن را بر جسته تر کنید تا جلوه ای خاص به خود بگیرد.

13. از چشم های خود برای تماشا جزئیات بهره ببرید

قبل از اینکه به عقب گام بر دارید، نگاهی اجمالی به اطراف داشته باشید تا مطمئن شوید چیزی را از دست نداده اید. مثلا ممکن است کمی آن طرف تر گلی کوچک و مجذوب نماینده روی میز قرار گرفته باشد و حضور آن در عکس، تصویری ایده آل تر به شما تحویل دهد. اطمینان حاصل کنید که توجه به حتی کوچک ترین چیز ها را از دست نداده اید.

14. از ابزار های ویرایش بهره ببرید تا زیبایی های عکس را بر جسته تر کنید

باید این مسئله را قبول کرد که گاهی اوقات با استفاده از ابزار ویرایش معجزه اتفاق می افتد. برای استفاده از ابزار های ویرایش قطعا به کمی تحقیق و یادگیری احتیاج خواهید داشت. شاید بگویید که هزینه برای خریدن این برنامه ها هدر دادن پول است، اما اگر ببینید که چقدر کار ها با این برنامه ها ساده تر و عکس ها شیک تر می شوند، قطعا نظرتان عوض خواهد شد.

15. عکس ها را برش دهید

یک برش خوب و حرفه ای می تواند عامل معین نماینده ای برای تبدیل شدن یک عکس معمولی به عکسی شگفت انگیز باشد. هنگامی که عکس را ویرایش می کنید، استفاده از ابزار برش از فضای اضافی عکس می کاهد و همانطور که گفتیم، سوژه مورد نظر را برجسته تر نشان می دهد.

16. تمرین کنید

همچون هر مهارت دیگری، هر چه بیشتر تمرین کنید، قطعا تسلط بیشتری خواهید داشت و نتایج دل چسب تر خواهند بود. تا آنجا که می توانید عکس بگیرید، به نکات کاربردی توجه کنید و دوباره بیشتر تمرین کنید. در ابتدا خیلی سخت نگیرید، فقط عکس بگیرید و نتیجه کار را تجزیه و تحلیل کنید.

17. دوربین خود را کمی کنار بگذارید

این یکی از مهم ترین هدایت ها و نکاتی است که در این لیست واقع شده است. اگر چه این مقاله در خصوص گرفتن عکس بهتر در سفر است، اما گاهی اوقات احتیاج است دوربین خود را کنار بگذارید، در لحظه حال حضور داشته باشید و از سفر خود و اتفاقاتی که در اطراف رخ می دهد، لذت ببرید. شما در حال سفر به مکانی نو هستید، عکس ها می توانند خاطره شما را زنده نگه دارند، اما اگر هیچ دیدگاهی نسبت به آن مکان در آن موقع نداشته باشید، وجود عکس ها بی فایده است.

18. اما همراه خود داشته باشید

همانطور که گفتیم، در لحظه حال حضور داشته باشید، اما دوربین را از خود دور نکنید تا به محض تماشا سوژه ای ناب آن را ثبت کنید. البته این کار بسیار آسان است، زیرا دوربین حرفه ای ما، همان دوربین گوشی های همراه مان است که تقریبا هیچ زمانی دور نیستند.

19. در انتخاب هتل هم دقت کنید

اگر در انتخاب هتل مسئله ای ندارید و با هر هزینه ای می توانید کنار بیایید، پس هتلی در مکانی مناسب با منظرهی خیره نماینده پیدا کنید. البته در این هتل نیز باید اتاقی را رزرو کنید که نمایی زیبا از بیرون در اختیار شما بگذارد تا بتوانید کار عکاسی خود را درون هتل نیز ادامه دهید. این یک راه مناسب برای گرفتن عکس های شگفت انگیز از شهر است.

20. تهیه نسخه پشتیبان را نباید فراموش کنید

بدترین اتفاق ممکن این است که بر اساس یک اشتباه تمامی عکس های شما پاک گردد یا با سوختن حافظه، از دست بروند. در سفر همواره باتری اضافی، شارژر، کابل شارژر، هارد دیسک خارجی، کارت حافظه داخلی و بعلاوه یک کیف مناسب برای قرار دادن تمامی این وسایل داخل آن، همراه داشته باشید.

منبع: کجارو / ultriple.com

به "برای گرفتن عکس های خوب در سفر، چه نکاتی را رعایت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای گرفتن عکس های خوب در سفر، چه نکاتی را رعایت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید