این تغییرات نشانه دیابت است

به گزارش وبلاگ جناب خان، تهران (پانا) - بسیاری از مردم جهان به دیابت مبتلا هستند و می توان گفت که این بیماری نسبت به قبل رواج بیشتری پیدا نموده است. تقریباً در کشورهای عظیم از هر سه نفر، یک نفر به دیابت مبتلا است.

این تغییرات نشانه دیابت است

به گزارش نمناک، این بیماری همچون هر بیماری دیگری علائمی را با خود به همراه دارد. جالب است بدانید برخی از علائم بیماری دیابت خودشان را روی ناخن نشان می دهند اما این علامت ها چیست.

یک قرمزی خفیف روی ناخن

ناخن ها معمولا در خصوص سلامت بدن اطلاع رسانی می نمایند بنابراین باید مورد آنالیز و آزمایش قرار بگیرند. بسیاری از بیماری های رایج، خودشان را روی ظاهر ناخن ها نشان می دهند که دیابت هم از این قاعده مستثنا نیست. صورتی و مسطح شدن و گاهی اوقات تغییرات شکل، ضخامت و بافت ناخن می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد. قرمزی ملایم روی قسمت پایینی ناخن می تواند علامت دیابت باشد که بسیار مهم است و باید به پزشک اطلاع رسانی کنید.

زرد و شنماینده شدن ناخن

همانطور که گفتیم ناخن زرد یا شنماینده می تواند علامت دیابت باشد زیرا عفونت های قارچی در افراد دیابتی بیشتر روی ناخن اثرگذار هستند. معمولاً افرادی که دیابت دارند، ناخن های متمایل به زردی دارند. علت آن هم افت قند خون در بدن آن هاست که روی کلاژن هم اثرگذار است.

وجود خطوط افقی روی ناخن

با افزایس سن، خطوط عمودی روی ناخن افراد افزایش پیدا می نماید اما اگر متوجه خط های افقی روی ناخن شدید، این می تواند نشان دهنده دیابت نوع 2 باشد که به علت قند خون کنترل نشده اتفاق می افتد و ممکن است نشان دهنده مسائل تیروئیدی هم باشد. پس هر وقت متوجه این خطوط شدید، به پزشک اطلاع رسانی کنید.

کوتاه تر شدن ناخن ها

کوتاهی ناخن ها به علت جویدن یا شنمایندگی اتفاق می افتد اما اگر علت آن را نمی دانید و بی علت رخ داده است، حتماً باید در خصوص دیابت فکر کنید و تست بدهید. در موارد نادر، آسیب عصبی حاصل از بیماری دیابت می تواند باعث کوتاه شدن قد ناخن گردد که معمولا ناخن ها را شنماینده تر هم می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این تغییرات نشانه دیابت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تغییرات نشانه دیابت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید