اکران فیلم تئاترهای کانون پرورش فکری در فضای مجازی از اول بهمن

به گزارش وبلاگ جناب خان، مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان از شروع گام دوم طرح نمایش نما از اول بهمن 1399 اطلاع داد.

اکران فیلم تئاترهای کانون پرورش فکری در فضای مجازی از اول بهمن

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ جناب خان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، امیر مشهدی عباس مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان مطرح نمود: نمایش نما طرح اکران فیلم تئاتر های کودک و نوجوان در فضای مجازی از مرداد امسال شروع شد و تا به امروز بیش از 40 فیلم تئاتر ویژه بچه ها و نوجوانان در سایت th.kpf.ir در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به ادامه تعطیلی سالن های تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا و استقبال مخاطبان از طرح نمایش نما، مرحله دوم این طرح با اکران 9 فیلم تئاتر از اول بهمن و در روز های پرخاطره دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی شروع خواهد شد.

به گفته مشهدی عباس این طرح تا خاتمه امسال ادامه دارد و در روز های چهارشنبه هر هفته، یک فیلم تئاتر در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون گفت: فیلم تئاتر های خداحافظ راکون پیر، لافکادیو، دختر کدو تنبل، افسانه ماردوش، استخوان ماهی جادویی، گنجشکک اشی مشی، خاله مرجان و خروس، میهمان غار و آی تک عنوان نمایش هایی است که در پایگاه th.kpf.ir بارگذاری می گردد و در اختیار بچه ها و نوجوانان کشور و فارسی زبانان سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

مشهدی عباس تجربه تماشای تئاتر در سالن های تئاتر را برای بچه ها ضروری دانست و اضافه نمود: بچه ها در این سالن ها و در کنار همسالان شان به تجربیات ارزشمندی دست پیدا می نمایند. آن ها از هم می آموزند که چگونه احساسات خود را در زمان مناسب بروز بدهند، کجا با صدای بلند بخندند، کجا اندیشه نمایند و کجا پاسخ بدهند. مهارت های زندگی، روابط سازگارانه اجتماعی و مسئولیت پذیری از دیگر موارد مهمی است که با حضور بچه ها در کنار هم کسب می گردد.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در ادامه با بیان اینکه تئاتر یک کالای فرهنگی مؤثر در ارتقای فرهنگ جامعه است، اضافه نمود: تئاتر هنری اندیشه ساز و مؤثر در حوزه آموزش، پرورش و تربیت برای بچه ها و نوجوانان به شمار می رود و اثر آن در طولانی مدت مشاهده می گردد.

وی افزود: حذف تئاتر از سبد کالای فرهنگی خانواده ها می تواند در درازمدت اثر های نامطلوب خود را نشان دهد. از این رو ما با اجرای این طرح از اواسط تابستان، تئاتر را به خانه بچه ها بردیم تا این فعالیت فرهنگی از سبد کالای خانواده ها حذف نگردد.

مرکز فراوری تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان از سال 1350 شروع به کار نموده است و با استفاده از شیوه های عروسکی، زنده و ترکیبی به فراوری آثار نمایشی برای بچه ها و نوجوانان می پردازد. اجرای تئاتر در مناطق روستایی و محروم بر روی تماشاخانه سیار از فعالیت های قابل توجه این مرکز از بدو تأسیس است تا بچه ها و نوجوانان در مناطق مختلف کشور نیز امکان تماشای تئاتر برای شان فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اکران فیلم تئاترهای کانون پرورش فکری در فضای مجازی از اول بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران فیلم تئاترهای کانون پرورش فکری در فضای مجازی از اول بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید