ارتباط بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با رویکرد مسئله محوری، افزایش یابد

به گزارش وبلاگ جناب خان، خبرنگاران/لرستان سرپرست دانشگاه لرستان گفت: ارتباط بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با رویکرد مسئله محوری، افزایش یابد.

ارتباط بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با رویکرد مسئله محوری، افزایش یابد

علی نظری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه لرستان با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، اظهار کرد: باید ارتباط بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان با هیئت های اندیشه ورز که در دانشگاه تشکیل شده است با رویکرد مسئله محوری، افزایش یابد.

وی توضیح داد: در بخش های مختلفی همانند حقوق تجارت، کشاورزی، صنایع، معادن و کشاورزی، دانشگاه لرستان دارای متخصصان برجسته ای است که براساس این تفاهم نامه های مشترک بایستی، ارتباطات و تعاملات بین دانشگاه لرستان و اتاق بازرگانی برای کاهش مسائل استان بایستی توسعه یابد.

سرپرست دانشگاه لرستان اعلام نمود: این دانشگاه از توسعه همکاری ها و تعاملات و ارتباطات با شرکت های دانش بنیان استان لرستان استقبال می نماید تا اقتصاد دانش بنیان استان لرستان، تقویت و قوی گردد.

نظری اضافه نمود: یکی از رسالت های مهم دانشگاه و نظام آموزش عالی، یاری کردن به برطرف مسائل بخش های مختلف جامعه براساس ظرفیت های هر استانی است.

وی بیان نمود: بخش های خارج از دانشگاه باید مسائل و مسائل خود را روی میز متخصصان دانشگاهی قرار بدهند و با مشارکت متخصصان دانشگاهی و دانشگاه ها، نظام مسائل آنها، راهکارشناسی شده و کاهش یابد.

سرپرست دانشگاه لرستان ادامه داد: در بخش های فرهنگی و اجتماعی همانند فرهنگ کار نیز بایستی با رویکردهای علمی از ظرفیت های دانشگاهی استان برای آسیب شناسی در این رابطه استفاده گردد.

حسین سلاح ورزی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز ضمن تشکر از همکاری خوب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با اتاق بازرگانی در جهت یاری به کاستن از مسائل استان، اظهار کرد: از توسعه همکاری های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و اتاق بازرگانی، استقبال می کنیم.

وی توضیح داد: دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر در استان لرستان مطرح است و ظرفیت های گسترده ای در زمینه نیروی متخصص دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اعلام نمود: مدیران اجرایی استان باید سیگنال های کاملاً درست متناسب با شرایط واقعی استان لرستان به سیاستگذاران کلان کشور، ارسال نمایند.

سلاحورزی اضافه نمود: لرستان ظرفیت های مختلفی دارد اما مهم این است که این ظرفیت ها در ارتقای شاخص های اقتصادی استان، اثرگذار شوند؛ وگرنه صرف داشتن منابع بدون برنامه ریزی برای اثرگذارشدن در ارتقای شاخص های اقتصادی استان، برای پیشرفت و توسعه یافتگی استان، کفایت نمی نماید.

وی بیان نمود: تقویت و قدرتمند شدن بخش خصوصی استان، لازمه پیشرفت و توسعه استان است و بدون قوی شدن این بخش، امکان توسعه یافتگی کامل استان فراهم نمی گردد؛ زیرا دولت ها به تنهایی نمی توانند با توجه به محدودیت منابع اقتصادی دولت ها، تحول اقتصادی در استان ایجاد نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان ادامه داد: استان برای تحول اقتصادی، نیازمند سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهاست.

سلاحورزی اظهار کرد: دانشکده های مختلف دانشگاه لرستان همانند دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی یا دانشکده علوم پایه در بحث های مختلف مرتبط با توسعه استان همانند کشاورزی یا بحث فرآوری محصولات، می توانند یاری های اثرگذاری داشته باشند به شرط آنکه همکاری های دوجانبه بین دانشگاه با بخش های مختلف خارج از دانشگاه، توسعه یابد.

وی توضیح داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یک نهاد واسط بین بخش خصوصی با بخش های مختلف حاکمیت است و بایستی ارتباط اتاق با دانشگاه لرستان توسعه یابد تا موضوعاتی همانند بهره وری و راندمان کاری ارتقاء پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اعلام نمود: بایستی تحقیقات و پژوهش های کاربردی در نظام دانشگاهی استان لرستان توسعه یابد و بنگاه های مختلف اقتصادی، تولیدی و دانش بنیان از این تحقیقات برای کاهش مسائل و افزایش کارآیی، استفاده نمایند.

لازم به ذکر است اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با هدف افزایش بهره وری و افزایش عایدی فعالان اقتصادی استان و برگزاری دوره های مختلف آموزشی با هدف انتقال دانش فنی جهت ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و میانه از جمله بخش های مهم این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

بعلاوه، در این جلسه مشترک که دستور کار آن، امضای تفاهم نامه مشترک همکاری دوجانبه بود دکتر مصطفی کرم پور، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان و مدیران حوزه کاری ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارتباط بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با رویکرد مسئله محوری، افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با رویکرد مسئله محوری، افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید