امدادرسانی به 40 هزار تصادف در فارس طی 10 ماهه سال جاری

به گزارش وبلاگ جناب خان، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اورژانس فارس در 10 ماه منتهی به سرانجام دیماه سال جاری بیش از 194 هزار مأموریت انجام داده که بیش از 40 هزار مورد آن تصادفات رانندگی بوده است.

امدادرسانی به 40 هزار تصادف در فارس طی 10 ماهه سال جاری

به گزارش وبلاگ جناب خان ، محمدجواد مرادیان سه شنبه 23 بهمن در جمع وبلاگ جناب خان گفت: طی 10 ماه منتهی به سرانجام دیماه سال جاری، 560 هزار و 318 مورد تماس با مرکز اورژانس فارس برقرار شده که از این 194 هزار و 247 مورد نیازمند اعزام امدادگران به محل بوده است.

وی با بیان اینکه از کل مأموریت های اجرایی شده توسط اورژانس فارس 40 هزار و 256 مورد تصادف بوده است؛ گفت: آمار اعزام مأموریت های تصادف جاده ای اورژانس طی این مدت در فارس افزایش داشته است.

مرادیان ادامه داد: بیشترین مأموریت های تصادفی در محورهای مواصلاتی استان به ترتیب مربوط به جاده شیراز اصفهان، شیراز فسا بندرعباس و شیراز کازرون بوده است.

رئیس اورژانس فارس با یادآوری اینکه 21 درصد مأموریت های اجرا شده در 10 ماه گذشته، مربوط به حوادث ترافیکی بوده است، گفت: 54 درصد مأموریت ها غیر تصادفی، 12 درصد بیماری های قلبی و 12 درصد بیماری های تنفسی و انواع مسمومیت ها بوده است.

او با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، با هدف جلوگیری از ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس، از ثبت 87 هزار و 513 تماس مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس، طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری اطلاع داد که نسبت به سال گذشته، 22 درصد افزایش یافته است.

مرادیان با بیان اینکه اورژانس 115 استان فارس در تمام ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمت به بیماران و مصدومان است افزود: اورژانس هوایی فارس نیز در طی 10 ماه سال جاری با انجام 86 سورتی پرواز توانسته تعداد قابل توجهی از بیماران را به مراکز درمانی انتقال دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امدادرسانی به 40 هزار تصادف در فارس طی 10 ماهه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی به 40 هزار تصادف در فارس طی 10 ماهه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید