772 پروژه در ایام دهه فجر در یزد افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ جناب خان، محسن صادقیان بعدازظهر امروز در نشستی خبری با گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از مجموع 722 پروژه ای که در ایام دهه فجر در استان یزد افتتاح می گردد، 484 پروژه با اعتبار دولتی 418 میلیارد ریال و 238 پروژه نیز با تسهیلات بانکی و مشارکت بخش خصوصی با اعتبار 19 هزار و 175 میلیارد ریال افتتاح می گردد.

772 پروژه در ایام دهه فجر در یزد افتتاح می گردد

وی با بیان اینکه 251 پروژه در شهرها و 461 پروژه در سطح روستاها افتتاح می گردد، اضافه نمود: 372 پروژه در حوزه زیرساخت عمرانی، 174 پروژه در زمینه کشاورزی و دامپروری، 55 پروژه در زمینه صنعتی، 26 طرح در حوزه بهداشت و درمان، 22 طرح در زمینه آموزشی و 33 طرح نیز در حوزه گردشگری افتتاح و بهره برداری می گردد.

ایجاد 3945 فرصت شغلی به دنبال بهره برداری از طرح های دهه فجر استان یزد

صادقیان خاطرنشان کرد: بیشترین پروژه ها در حوزه زیرساختی است که عمده آنها در روستاها اجرا شده و با اجرای این پرو ژه ها 3 هزار و 945 فرصت شغلی نیز در سطح استان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به توزیع پروژه ها در شهرستان های مختلف استان یزد بیان کرد: 15 پروژه در ابرکوه، 84 پروژه در اردکان، 34 پروژه در اشکذر، 65 پروژه در بافق، 43 پروژه در بهاباد، 123 پروژه در تفت، 229 پروژه در خاتم، 27 پروژه در مهریز، 54 پروژه در میبد و 48 پروژه نیز در شهرستان یزد افتتاح خواهد شد.

80 پروژه دهه فجر شاخص و بهره مند از اعتبارات ملی و استانی است

صادقیان خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه ها، 80 مورد از طرح های شاخص و مهم استان است که با اعتبارات قابل توجهی ملی و استانی افتتاح و بهره برداری می گردد.

وی با اشاره به اینکه بعضی پروژه ها قابلیت افتتاح با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرا را دارد، ادامه داد: به احتمال زیاد برای فراهم کردن مقدمات مسئولان در این رده ها، بعضی پروژه ها بعد از ایام الله دهه فجر افتتاح و بهره برداری می گردد.

تمام روستاهای دارای 20 خانوار استان یزد از همه خدمات زیربنایی بهره مند هستند

صادقیان با اشاره به خدمات ارائه شده به روستاها و مناطق شهری استان یزد قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: در حال حاضر استان یزد دارای 21 بخش، 45 دهستان و هزار و 288 روستا است که 461 روستای استان بالای 20 خانوار جمعیت دارند و به همه این روستاها خدمات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز و تلفن ارائه شده و حتی بعضی روستاهای دارای 10 خانوار جمعیت نیز از این خدمات بهره مند هستند.

وی توضیح داد: 95 روستای استان یزد از نعمت آب شرب سالم برخوردارند و 323 روستا نیز با وجود بهره مندی از شبکه های داخلی، به دلیل خشکسالی به صورت سیار آبرسانی می شوند.

صادقیان تاکید نمود: 394 روستای استان یزد گازرسانی شده اند و 76 روستا نیز در حال اجرا عملیات گازرسانی هستند.

کوشش برای شروع گازرسانی به خرانق تا انتها امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه منطقه خرانق هنوز از نعمت گاز بی بهره است، اضافه نمود: با بهره مندی از اعتبارات ملی کوشش می کنیم عملیات گازرسانی به خرانق را تا انتها سال اجرا کنیم.

وی در خصوص اشتغالزایی در روستاهای استان یزد نیز خاطرنشان کرد: 117 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و 65 میلیارد تومان تسهیلات نیز برای توسعه روستایی در روستاهای استان یزد توزیع شده است.

صادقیان، محور برنامه های استان یزد را گردشگری خاطرنشان کرد و گفت: در حال حاضر 132 محل با امکانات گردشگری، بوم گردی، کویرنوردی و ... در سطح استان دارای مجوز هستند.

بزرگراه یزد ـ بافق بعد از 11 سال بهره برداری می گردد

وی با بیان اینکه راه، آب، بازآفرینی شهری و گردشگری از فعالیت های حوزه معاونت عمرانی است، ادامه داد: در حوزه راه، چند پروژه مهم از جمله پروژه یزد ـ بافق بعد از 11 سال در دهه فجر افتتاح و بهره برداری می گردد و البته به دلیل حضور وزیر راه ممکن است افتتاح رسمی آن بعد از ایام دهه فجر انجام گردد.

صادقیان گفت: پروژه یزد ـ بافق به عنوان یک راه اصلی، تبدیل به بزرگراه می گردد و اجرای این طرح به طور قطع کاهش تلفات جاده ای را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از بزرگراه یزد ـ طبس به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم حوزه راه یاد کرد و اضافه نمود: 24 کیلومتر از این جهت در گذشته اجرا شده بود اما از آنجا این پروژه غرب و مرکز کشور را به مشهد مقدس متصل می نماید، به عنوان یک پروژه ملی تعریف شد و اکنون عملیات بسترسازی 43 کیلومتر از باند دوم این محور شروع شده است.

اتصال 67 کیلومتر از جهت یزد ـ طبس به پروژه های بزرگراهی کشور تا 2 سال آینده

وی یادآور شد: برنامه ریزی ما این است که با تامین اعتبار لازم بتوانیم 67 کیلومتر از این جهت را طی دو سال آینده به بهره برداری برسانیم.

صادقیان، جهت اردکان ـ چوپانان را نیز به عنوان یکی از پروژه ها مهم راه سازی استان یزد معرفی کرد و ادامه داد: این پروژه یک راه اصلی است که در حال تبدیل به بزرگراه است، 39 کیلومتر آن در حال بهسازی است و کوشش ما این است که کل 75 کیلومتر این جهت را به بزرگراه تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه نظنز ـ یزد ـ سیرجان نیز دارای سه قطعه در استان یزد که قطعه انار ـ مهریز در مرحله انتهای قرارداد پیمانکار است، قطعه مهریز ـ اردکان در مرحله انتها انتخاب پیمانکار و قطعه اردکان ـ نایین در مرحله تفاهم با پیمانکار است.

افتتاح دفاتر تسهیل گری بازآفرینی شهری در یزد

صادقیان در خصوص بازآفرینی شهری نیز بیان کرد: به زودی چند دفتر تسهیل گری بازآفرینی شهری در مناطق مختلف استان یزد راه اندازی می گردد.

وی با اشاره به اینکه 42 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تفاهم میان دستگاه های اجرا شده و توضیح خدمات تمام دفاتر تسهیل گری نیز معین شده و برنامه هایی نیز به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده است.

صادقیان در خصوص اقدامات اجرا شده در حوزه آب نیز توضیح داد: احداث 40 نقطه برداشت آب در یزد مصوب شده بود که تا انتها امسال از چهار نقطه بهره برداری می گردد.

سهمیه آب یزد از خط اول انتقال حفظ خواهد شد

وی با اشاره به اینکه امسال بارندگی در کوهرنگ و حوزه های آبریز زاینده رود خوب بوده است، اضافه نمود: در خط اول انتقال، میزان برداشت و سهمیه استان یزد حفظ خواهد شد اما حتی اگر به سهمیه اصلی مشخص شده یعنی 64 میلیون مترمکعب نیز برسد، باز هم باید به فکر انتقال آب از جهتهای دیگر باشیم.

صادقیان در خصوص حوزه گردشگری نیز خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری احتیاج به ایجاد زیرساخت های ضروری است و در حوزه نرم افزاری نیز احتیاج به کار بیشتر وجود دارد.

وی همچنین از تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع داد و گفت: برنامه های حوزه گردشگری در این جلسه مطرح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "772 پروژه در ایام دهه فجر در یزد افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "772 پروژه در ایام دهه فجر در یزد افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید