گیلان جزء 4 استان اول با سواد کشور ، کتاب ها و کلاس های نهضت بر اساس نیاز مخاطبان تدوین می شود

به گزارش وبلاگ جناب خان، معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: گیلان با 97/9 درصد جزء 4 استان باسواد کشور است.

گیلان جزء 4 استان اول با سواد کشور ، کتاب ها و کلاس های نهضت بر اساس نیاز مخاطبان تدوین می شود

به گزارش خبرنگار از ، سیروس محمدی، معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان از پشگامی گیلان در امر سواد آموزی خبر داد و گفت: گیلان با 97/9درصد جزء 4 استان باسواد کشور است.

او، در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در آستارا افزود: برای ارتقای این آمار به 100 در صد تلاش می کنیم.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به فعالیت هزار و 600 آموزشیار در گیلان، گفت: کتاب ها و کلاس های نهضت بر اساس نیاز مخاطبان تهیه و تدوین می شود.

سیروس محمدی افزود: همکاری با دستگاه های اجرایی متولی برای برگزاری کلاس های سوادآموزی و مهارت آموزی به خوبی ادامه دارد و در این راستا مددجویان بازمانده از تحصیل را نیز پوشش داده می شود.

او گفت: هزار و 600 آموزش دهنده در فرآیند برون سپاری با موسسات آموزشی غیردولتی در امر آموزش سوادآموزان در این استان فعالیت دارند و در راستای خدمات ارائه شده در دوره سوادآموزی 792 هزار تومان، انتقال 930 و تحکیم 161 هزار تومان برای آموزش دهندگان (آموزش هر یک از افراد در صورت قبولی آنان) در نظر گرفته شده است.

سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا هم با بیان اینکه میانگین باسوادی در آستارا 97 و 6 دهم درصد است، گفت: 330 نفر در دوره فرد به فرد معادل سوم ابتدایی، 410 نفر در دوره تحکیم سواد معادل چهارم ابتدایی و 110 نفر در دوره انتقال، معادل ششم ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

او، با اشاره به گستردگی جامعه آماری سواد آموزان، شرح داد: سواد آموزی شامل افراد 10 تا 49 ساله می شود و بیشتر بیسوادان از شهر های همجوار برای سواد آموزی به آستارا می آیند.

نهضت سوادآموزی با هدف باسوادکردن خیل عظیم بی سوادان کشور به دستور امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در هفتم دی ماه سال 58 تأسیس شده است.

م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گیلان جزء 4 استان اول با سواد کشور ، کتاب ها و کلاس های نهضت بر اساس نیاز مخاطبان تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان جزء 4 استان اول با سواد کشور ، کتاب ها و کلاس های نهضت بر اساس نیاز مخاطبان تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید