هشدار وزارت بهداشت یمن درباره بروز فاجعه انسانی

به گزارش وبلاگ جناب خان، وزارت بهداشت یمن در بیانیه ای گفت که محاصره همه جانبه ائتلاف سعودی و ممانعت از ورود سوخت، یمن را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.

هشدار وزارت بهداشت یمن درباره بروز فاجعه انسانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جناب خان، وزارت بهداشت یمن روز آدینه (دیروز) گفت که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره دریایی، هوایی و زمینی یمن ادامه می دهد و این اقدام در کنار بمباران های هوایی، شرایط بهداشتی را وخیم نموده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است که محاصره یمن 54 ماه است که ادامه دارد و ائتلاف سعودی همچنان مانع از ورود کشتی های حامل سوخت به بندر الحدیده می گردد. سوختی که احتیاج مبرم بیمارستان ها و درمانگاهها برای فراوری برق است. در همین حال نبود سوخت موجب زمین گیر شدن آمبولانس ها و خوردهای شخصی شده است.

وزارت بهداشت یمن منع ورود سوخت به یمن را به مثابه حکم اعدام حداقل صدها هزار نفر از بیماران دانست و اضافه نمود: روند مبارزه با بیماری های واگیردار همچون وبا، مالاریا، آنفولانزا و تب دِنگی که روزانه دهها نفر به آنها مبتلا می شوند احتیاج مبرم به امکانات لازم در رأس آن سوخت دارد.

در این بیانیه با درخواست یاری فوری از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی، از آنها خواسته شده است تا فورا ائتلاف سعودی را برای آزاد کردن کشتی های حامل سوخت تحت فشار بگذارد و از آن جایی که سازمان ملل این کشتی ها را بازرسی می نماید دیگر بهانه ای برای توقیف آنها نمانده است.

شرکت نفت یمن روز گذشته از احتمال توقف فعالیت بخش های حیاتی در روزهای آینده به دلیل کمبود سوخت اطلاع داد و به سازمان ملل هشدار داد که یمن در مواجهه با یک فاجعه بشری است.

این شرکت از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خویش عمل کند. یک منبع یمنی در شرکت نفت این کشور نیز به المیادین گفت که ائتلاف سعودی دو کشتی حامل نفت دیگر را توقیف نموده است.

ائتلاف سعودی تا کنون نه کشتی حامل سوخت را در سواحل یمن توقیف نموده و مانع حرکت آنها به سمت بنادر شده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار وزارت بهداشت یمن درباره بروز فاجعه انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت بهداشت یمن درباره بروز فاجعه انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید