نمایشگاه آرتیجیانا 2018 میزبان معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران

به گزارش وبلاگ جناب خان، نمایشگاه آرتیجیانا از اول اردیبهشت ماه در ایتالیا برپا شده که به نمایش صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران نیز پرداخته است.

نمایشگاه آرتیجیانا 2018 میزبان معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران

در یکم اردیبهشت ماه سال 97 هشتاد و دومین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع دستی فلورانس (آرتیجیانا) در قلعه تاریخی فورتزا دا باسو در شهر فلورانس ایتالیا افتتاح شد.

32 هنرمند ممتاز عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران به همراه نمایندگان کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی (به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در این نمایشگاه حضور دارند.

غرفه ایران با وسعت 120 مترمربع، در سالن بین الملل واقع شده است و هنرمندانی از استان های تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، زنجان، گلستان و قشم به فراوری و عرضه محصولات و دست سازه های خود می پردازند. هدف از این عرضه صنایع دستی، توسعه صادرات صنایع دستی ایران است.

از رشته هایی که در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی می گردد، گوهر تراشی، گبه، سوزن دوزی، گلیم، سنگ های قیمتی، زیورآلات سنتی، جاجیم، پارچه های دست باف، فرش ترکمن، شیشه گری، سفال، نقاشی روی شیشه، لباس سنتی، سوزن زنی، چرم، خاتم، مینا، قلم زنی روی مس، مینیاتور، نقاشی روی صدف، منبت کاری، نقاشی روی چوب، حصیر بافی، ملیله کاری، مسگری، معرق چوب، انگشتر سازی و پاپیه ماشه است.

در این نمایشگاه 800 شرکت فراوری و فروش صنایع دستی و ده ها هنرمند از 50 کشور دنیا حضور دارند. همچنین در جهت توسعه صادرات صنایع دستی نشست هایی نیز پیش بینی شده است.

در غرفه ایران موسیقی محلی کردی اجرا خواهد شد.

نمایشگاه فلورانس در کوشش است رسالت خود را با وارد کردن گوشه ای از هنرهای سنتی در قالب ابزار و وسایل کاربردی در زندگی روزمره انسان ها، به اتمام برساند.

در نمایشگاه آرتیجیانا 2018 قسمت های دیگری نیز مختص نمایش خلاقیت های هنری، دکوراسیون داخلی، گیاهان دارویی، سوغات محلی و غذاهای سنتی است.

مهلت ملاقات از نمایشگاه تا 11 اردیبهشت ماه 97 است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "نمایشگاه آرتیجیانا 2018 میزبان معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آرتیجیانا 2018 میزبان معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید