میانگین مصرف آب در مراغه 8.3 درصد افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ جناب خان، حسین صدیقی روز سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی بانوی آب اضافه کرد: در سالجاری سه میلیون و 212 هزار متر مکعب آب در بخش خانگی مراغه مصرف گردیده که با توجه به وجود 58 هزار و 934 انشعاب خانگی، میانگین مصرف به 54.5 متر مکعب رسیده است.

میانگین مصرف آب در مراغه 8.3 درصد افزایش یافته است

وی ادامه داد: این در حال است که در مدت مشابه سال گذشته و با توجه به وجود 57 هزار و 472 انشعاب، 2 میلیون و 892 هزار مترمکعب آب شرب مصرف گردیده و میانگین آن به ازای هر انشعاب 50.3 مترمکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به افزایش میانگین مصرف آب شرب تصفیه گردیده، سال جاری صرفه جویی در این بخش اتفاق نیافتاده و افزایش داشته است.

صدیقی با اشاره به رشد مصرف بی رویه آب در مصارف خانگی گفت: هم اکنون میانگین روزانه مصرف هر شهروند مراغه ای 240 لیتر است که با استاندارد 150 لیتر در روز فاصله چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه برای فراوری و تصفیه هر مترمکعب آب شرب حدود 12 هزار ریال هزینه می گردد اضافه نمود: با وجود هزینه بالای فراوری، از هر مشترک به صورت میانگین سه هزار و 500 ریال به ازای هر متر مکعب دریافت می گردد.

وی ادامه داد: تصفیه خانه موجود آب مراغه با گذشت بیش از 20 سال از عمر آن، با وجود هزینه های بالا و استهلاک آن به همت کارکنان این شرکت، در حال فعالیت است.

وی افزود: فرهنگ سازی در قالب همایش ها و کارگاه های مطلع سازی با مضمون صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف می تواند راهکاری موثر در کاهش هدررفت این نعمت الهی باشد.

وی گفت: با توجه به روند خشکسالی و نیز هزینه ها و مشکلات استحصال آب شرب بهد اشتی، خانواده ها می توانند با رعایت الگوهای صحیح مصرف، از هدر رفت و از بین رفتن منابع آبی موجود پیشگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "میانگین مصرف آب در مراغه 8.3 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین مصرف آب در مراغه 8.3 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید