مصر: اردوغان نمی داند چگونه سخن بگوید

به گزارش وبلاگ جناب خان، وزیر خارجه مصر در پاسخ به اظهارات اردوغان که گفته بود ترکیه هرگز مثل لبیی، سوریه و مصر نخواهد شد گفت که سخنان او مضحک است و مصر هرگز مانند ترکیه نیست.

مصر: اردوغان نمی داند چگونه سخن بگوید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جناب خان، تنش لفظی میان مصر و ترکیه در بحران سیاسی میان دو کشور که از سال 2013 شروع شده، هر از چند گاهی خود را نشان می دهد و سران آنکارا و قاهره حملات شدیدی علیه یکدیگر انجام می دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این بار سامح شکری وزیر خارجه مصر در گفت و گوی تلفنی با شبکه MBC به سخنان چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد و آن را مضحک توصیف کرد.

او خطاب به عمرو ادیب مجری برنامه گفت: استاد عمرو در حقیقت سخن مضحکی است. اگر مصر ورشکسته است پس این مقدار پروژه ها و گزارش ها نهادهای مالی و سیاسی بین المللی و موفقیت ها و افتتاح پشت سر هم پروژه ها چیست؟ کاهش بیکاری به 8 درصد و افزایش رشد مالی به 5.8 پس چیست؟

وزیر خارجه مصر سپس گفت: او [اردوغان] نمی داند چگونه سخن بگوید.

اردوغان روز سه شنبه هفته گذشته پیش در سخنانی گفته بود که ترکیه در 15 ژوئیه 2016 با کودتای شکست خورده مقابله کرد و در برابر تهدیدات خارجی ایستاد تا اتفاقاتی که در سوریه و مصر و لیبی افتاد در ترکیه نیفتد.

او اضافه کرد: بعضی کشورهای اروپایی در شب کودتا گمان می کردند که این سازمان می تواند دولت را از بین برده و زمام ترکیه را بدست گیرد؛ گمان می کردند می توانند ترکیه را به مانند مصر و سوریه و لیبی به زمین بزنند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "مصر: اردوغان نمی داند چگونه سخن بگوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر: اردوغان نمی داند چگونه سخن بگوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید