ظرفیت دانش آموزان نخبه در توسعه یزد به درستی استفاده نشده است

به گزارش وبلاگ جناب خان، محمدعلی طالبی امروز در مراسم جشن افتخار بیست و پنجم که در سالن شهید پاکنژاد یزد برگزار گردید، گفت: موفقیت و صدرنشینی استان یزد برای بیست و پنجمین بار در کنکور سراسری، افتخاری ارزشمند است.

ظرفیت دانش آموزان نخبه در توسعه یزد به درستی استفاده نشده است

وی اضافه نمود: باید در این پیروزیت به همه مؤلفه های اثرگذار توجه داشته باشیم که البته بخش عمده آن حاصل کوشش دانش آموزان و خانواده های آنهاست و به طور قطع نقش کارکنان آموزش و پرورش، معلمان، مدیران مدارس و تمام کسانی که فضای استان را برای یک رقابت علمی فراهم کردند و همه افرادی که در طول دهه ها و حتی صده های گذشته به درخشش یزد در عرصه فرهنگی و علمی یاری کردند، غیرقابل انکار است.

طالبی ادامه داد: افراد بسیاری کوشش کردند که زمینه برای علم آموزی در یزد فراهم باشد که کوشش آنها شایسته تقدیر است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یک حلقه گمشده در آموزش و پرورش داریم که نتوانسته ایم در طول 25 سال گذشته از این پیروزیت بزرگ به نفع استان استفاده کنیم و این حلقه گمشده، این است که در روند توسعه استان و رویکردهای خود توجه نکرده ایم که دانش آموزان ما به کدام سمت می روند و در چه رشته هایی تحصیل می نمایند و متناسب با این رشته ها در استان اشتغال ایجاد کنیم و اگر راهبردهایی برای توسعه استان داریم، دانش آموزان را به آن سمت راهنمایی کنیم.

طالبی اعلام نمود: امیدواریم در رویکردهای جدیدی که در حوزه توسعه استان داریم بتوانیم این حلقه گمشده را به وجود بیاوریم و بتوانیم از این توان و ظرفیت دانش آموزان حداکثر بهره برداری را هم برای حضور دانش آموزان بعد از فراغت تحصیل در استان و هم بهره گیری از توان آنها در توسعه استان داشته باشیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: آموزش و پرورش بتواند در ارائه آموزش های مختلف به دانش آموزان به ویژه در زمینه سبک زندگی مناسب پیروز تر از قبل عمل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ظرفیت دانش آموزان نخبه در توسعه یزد به درستی استفاده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت دانش آموزان نخبه در توسعه یزد به درستی استفاده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید