طرز تهیه اوتمیل؛ صبحانه رژیمی و مقوی با جو دو سر

به گزارش وبلاگ جناب خان، اوتمیل صبحانه ای یا میان وعده ای است که همان طور که از نامش پیداست با جو دوسر پرک تهیه می گردد. این صبحانه بسیار خوشمزه، بسیار مقوی و ساده است که به راحتی و با کمترین مواد میتوانید در منزل تهیه کنید. کافی ست جو دوسر داشته باشید و برای تهیه این صبحانه راحت و سریع دست به کار شوید. اوتمیل در تمام جهان بسیار محبوب است و به عنوان صبحانه ای بسیار راحت و سریع که دارای خواص بسیاری ست توانسته محبوبیت بسیار زیادی را در بین همه مردم بدست بیاورد. اگر یک روز شلوغ و پر کار دارید و وقت و زمان کافی برای یک صبحانه مفصل را ندارید برترین راهکار برای تهیه صبحانه، تهیه اوتمیل است. چون اوتمیل علاوه بر آن که زمان خیلی کمی برای تهیه احتیاج دارد و ساده و سریع آماده می گردد، خیلی هم خوشمزه است و علاوه بر آن آنقدر مقوی ست که بتواند یک روز پرانرژی را برای شما بسازد.

طرز تهیه اوتمیل؛ صبحانه رژیمی و مقوی با جو دو سر

اوتمیل به خاطر وجود جو دوسر دارای خواص بسیار زیادی ازجمله ویتامین های مختلف و موادمغذی زیاد است که یکی از آنها فیبر بالای اوتمیل است و همین فیبر بالا سبب این می گردد که شمارا تا ساعت ها سیر نگه دارد! اوتمیل در سرار جهان با روش های مختلفی تهیه می گردد. میتوانید اوتمیل را بپزید یا از مخلوط شیر و جو دوسر فوری، و نگهداری چندساعته آن در یخچال، اوتمیل خوشمزه و ساده ای را تهیه کنید. از انواع میوه ها و مغزیجات خوشمزه در تهیه اوتمیل غافل نشوید جون به راحتی میتوانید بهره ببرید و طعم و مزه های متنوع و خوشمزه ای را به اوتمیل بدهید و یک صبحانه یا میان وعده فوق العاده را تهیه کنید.

ما با همراه باشید با طرز تهیه اوتمیل در وبلاگ جناب خان بلاگ:

مواد لازم جهت تهیه اوتمیل:
جو دوسر پرک6 تا 8 قاشق غذاخوری
شیر دو پیمانه
شکر یا عسل3 تا چهار قاشق غذاخوری
موز یک عدد
پودر نارگیل 3 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری

1- برای تهیه اوتمیل و آغاز کار ابتدا در ظرفی مقاوم به حرارت، یا در قابلمه ای مناسب جو دوسر پرک را بریزید. سپس شیر را به جوی دوسر پرک اضافه کنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید. حرارت ملایم باشد.

2- مخلوط شیر و جو دوسر پرک را هم بزنید. تا جوپرک کمی نرم گردد. سپس عسل یا در صورت تمایل شکر را به شیر و جو دوسر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی جو پرک با تزیین توت فرنگی

3- و بعد پودر نارگیل را بریزید. مجدد هم بزنید تا مواد روی حرارت مخلوط گردد. سپس یک عدد موز را پوست بگیرید و از طریق چنگال موز را نرم و پوره کنید.

4- حالا موز نرم و پوره شده را به جو دوسر پرک و سایر مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا پوره موز با سایر مواد به طور کامل مخلوط و یکدست گردد.

بیشتر بخوانید: 16 پیشنهاد صبحانه مجذوب کننده و خوشمزه

در سرانجام نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را هم اضافه کنید.

5- وقتی جودوسر کمی نرم و لعاب دار شد کافی است و می توانید شعله را خاموش و از روی حرارت بردارید. دقت کنید که جو دوسرپرک سریع لعاب دار می گردد!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک رژیمی

ملاحظه میکنید که شیر کاملا به خرد جودوسر رفته و جودوسر به طور کامل نرم و لعابدار شده است.

6- مدت زمان پخت اوتمیل حدودا 5 دقیقه به طول می انجامد! بله همینقدر سریع! مقدار غلظت مواد کاملا سلیقه ای است و اگر میخواهید جو دوسرپرک نرم تر گردد یا غلیظ تر گردد میتوانید بیشتر زمان دهید.

در غیر این صورت زمان تقریبی پنج تا هفت دقیقه برای پخت کافی ست.هر چقدر اوتمیل بیشتر روی حرارت باشد نرم تر می گردد و به حالتی شبیه به هلیم میرسد. پس مقدار غلظت مواد را با توجه به سلیقه تان مشخص کنید. بعد از لعابدار شدن مواد، اوتمیل آماده است!

بعد از پخت اجازه دهید اوتمیل سرد گردد. می توانید اوتمیل را در یخچال نگهداری کنید تا کاملا سرد گردد یا هم می توانید اوتمیل را همانطور گرم سرو کنید که در هر دوصورت خوشمزه و لذیذ است.

بیشتر بخوانید: معرفی و طرز تهیه 5 فست فود رژیمی در منزل

اوتمیل را داخل ظروف سرو بریزید و قبل از سرو، با میوه های متنوع تزیین کنید که این میوه ها هم در زیبایی اوتمیل و هم در طعم آن بسیار موثر هستند.

از پودر با پرک نارگیل، خلال پسته و بادام، کنجد و سایر موارد می توانید برای تزیین و سرو اوتمیل بهره ببرید. در این اوتمیل برای تزیین از اسلایس های موز، برش های گیلاس بدون هسته، کنجد و پودر نارگیل استفاده شده است.

آنقدر این صبحانه خوشمزه ست که مطمئنا از خوردنش لذت خواهید برد فقط کافیست دست به کار شده و این صبحانه یا میان وعده خوشمزه را در منزل تهیه کنید و یک صبحانه دلچسب و مقوی برای یک روز شیرین و شاد بسازید.

نکات تهیه اوتمیل:

  • برای تهیه اوتمیل روش های متنوع و بسیار زیادی وجود دارد. که با توجه به سلیقه خود میتوانید یک روش را انتخاب کنید. اما این صبحانه آنقدر مجذوب کننده و متنوع و درعین حال ساده ست که هربار میتوانید با یک روش امتحان کنید. اوتمیل را میتوانید با خرما هم شیرین کنید به این صورت که پوست خرما را بگیرید و در همان ابتدا به شیر و جو دوسرپرک اضافه کنید.
  • اوتمیل را میتوان سرد یا گرم سرو کرد.
  • میتوانید جو دوسر پرک و شیر را از شب قبل با هم مخلوط کنید و بدون اینکه بپزید شب تا صبح در یخچال نگهداری کنید و صبح برای وعده صبحانه میل کنید. برای شیرین کننده میتوان از عسل یا شکر و شیره، شربت و حتی مربا استفاده کرد.
  • در تهیه اوتمیل میتوان از پودر کاکائو، شکلات خردشده، کره بادام زمینی، کنجد و انواع مغزهای خوراکی مثل گردو و بادام استفاده کرد و اوتمیل بسیار مقوی و خوشمزه ای تهیه کرد.
  • دقت کنید که مقدار شیرینی اوتمیل کاملا سلیقه ای ست و خودتان میتوانید شیرینی آن را کم یا زیاد کنید.
  • برای تهیه اوتمیل شکلاتی کافیست به همین دستور شکلات خرد شده یا پودر کاکائو اضافه کنید تا اوتمیل شکلاتی داشته باشید.
  • از شیر های گیاهی مانند شیرنارگیل میتوان در تهیه اوتمیل استفاده کرد.
  • اگر کالری کمتری میخواهید میتوانید حتی شیر را حذف و با همان مقدار از آب بهره ببرید.
  • مقدار پودر نارگیل را میتوانید بیشتر هم بریزید.
  • از جودوسر پرک برای تهیه اوتمیل بهره ببرید جو پرک زمان بیشتری برای پخت احتیاج دارد.
  • ضمناً به این نکته هم توجه داشته باشید که اوتمیل یا جودوسر پرک پخته شده بعد از سردشدن غلیظ تر می گردد!

امیدواریم ازاین دستور تهیه بهره کافی برده باشید و این اوتمیل فوق العاده خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید. برای تهیه غذاها و صبحانه خوشمزه دیگر به سرویس آشپزی مجله اینترنتی وبلاگ جناب خان سری بزنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه اوتمیل؛ صبحانه رژیمی و مقوی با جو دو سر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اوتمیل؛ صبحانه رژیمی و مقوی با جو دو سر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید