درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی با کسب مقام هفتم

به گزارش وبلاگ جناب خان، حسن ساعی دهقان معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پنجاه و ششمین دوره المپیاد جهانی ریاضی علی صیادی، آریا حلاوتی، مجتبی زارع بیدکی به مدال طلا و امین بهجتی و فربد اکباتانی به مدال نقره و علی دائی نبی به مدال برنز دست یافتند.

درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی با کسب مقام هفتم

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

ساعی افزود: تیم ایران باکسب 145 نمره پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت.

وی گفت: پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 104 کشور از 13 تا 25 تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزار گشت.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: تیم ایران باکسب 145 نمره در رده هفتم جهان قرار گرفت و کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم، بیست و دوم، بیست و هفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آزمون سال جاری جزو آزمون های سخت این المپیاد در سالهای اخیر بوده است افزود: تنها 39 نفر از جمع 624 دانش آموز حاضر در این رقابت پیروز به کسب مدال طلا شده اند که 3 مدال آن سهم دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ساعی دهقان افزود: افتخارآفرینان المپیاد ریاضی بامداد روز جمعه 26 تیرماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش وپرورش، خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی با کسب مقام هفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی با کسب مقام هفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید