خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید

به گزارش وبلاگ جناب خان، خبرنگاران : شرکت خودروساز آلمانی بی ام و برنامه های خود را برای تغییر فاز فراوری خودروهایش گفت و به نظر می رسد ایالت باواریا در آلمان بزودی پایتخت خودروهای برقی اروپا خواهد بود.

خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید

به گزارش وبلاگ جناب خان به نقل از رویترز، شرکت آلمانی بی ام و (BMW) روز چهارشنبه گفت که کارخانه های آلمان خود را برای ساخت خودروهای برقی و قطعات آن احیا می نماید. طبق برنامه این شرکت خودروساز فراوری موتورهای احتراقی به کارخانه های بی ام و در اتریش و انگلیس منتقل می شوند که بخشی از تغییرات گسترده این غول آلمانی برای حرکت به سمت فراوری خودروهای کم آلاینده است.

با گرایش فزاینده مشتریان به سوی خودروهای برقی، کارخانه های خودروسازی در سراسر دنیا به دنبال سرمایه گذاری در اتومبیل های نسل جدید هستند و از طرفی دیگر نیز دولت ها نیز به دنبال تسریع تغییر فاز در صنعت خودروسازی هستند و از خودروهای برقی استقبال می نمایند.

دولت آلمان روز چهارشنبه از طرح 3 میلیارد یورویی (3.56 میلیارد دلار) برای تبلیغ خودروهای کم آلاینده رونمایی کرد و دولت بریتانیا نیز گفت خرید و فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی و کامیونت ها را از سال 2030 ممنوع می نماید.

بلندپروازی های برقی بی ام و

میلان ندلیکوویچ ، عضو هیئت مدیره بی ام و که مسئول بخش فراوری این شرکت است، روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: تا سرانجام سال 2022 همه کارخانه های آلمان ما حداقل یک نوع ماشین کاملا برقی خواهند ساخت.

این شرکت خودروسازی درباره برنامه تغییر فاز خودروهای خود گفت: کارخانه بی ام و در مونیخ، که در حال حاضر موتورهای احتراقی 4، 6، 8 و 12 سیلندر را فراوری می نماید، با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی تا سال 2026 برای فراوری وسایل نقلیه برقی نسل جدید تجهیز می گردد.

طبق این برنامه قرار است بی ام و فراوری موتورهای احتراقی 8 و 12 سیلندر از مونیخ به هامس هال در انگلستان منتقل گردد و سایر موتورها نیز در استایر اتریش ساخته شوند.

بیشتر بخوانید؛

انقلاب در فراوری خودروهای لوکس و لاکچری

بر این اساس شرکت بی ام و در ایالت باواریا که محل استقرار اصلی دفتر مرکزی آن هم هست، سهم عمده و عظیم سرمایه گذاری ها را دریافت خواهد نمود. خودرو برقی BMW i4 قرار است در کارخانه مونیخ این شرکت ساخته گردد. نسخه کاملا برقی بی ام و های سری 5 و سری 7 نیز در کارخانه دینگولفینگ و همچنینBMW X1 برقی نیز در رنگسبورگ ساخته خواهد شد.

غول خودروساز اروپا تعداد پرسنل کارخانه دینگولفینگ خود که در ساخت محور خودروهای برقی فعال است را دو برابر خواهد نمود و تعداد کارگران آن به 2 هزار نفر می رسد. کارخانه بی ام و در لایپزیگ نیز فراوری خودروهای مینی کانتریمن را شروع می نماید و در کنار کارخانه رگنسبورگ برای ساخت ماژول های باتری خودروهای برقی آماده می شوند.

منبع: اقتصادنیوز

به "خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید