(تصاویر) کراس اوور Tonale؛ ناجی عظیم آلفا رومئو!

به گزارش وبلاگ جناب خان، در روز های گذشته گزارش هایی از سوی سایت های معتبر خبری خودرو منتشر شد که نشان می داد مدیر عامل خودروسازی آلفا رومئو میخواهد تا عرضه خودروی جدید کراس اوور این شرکت، یعنی Tonale را که به نوعی قرار بود منجی این شرکت در بازار های جهانی باشد را تا اوایل سال 2022 به تأخیر بیندازد. بالاخره این گزارش ها، امروز پنجشنبه (8 آوریل/19 فروردین) از سوی خودروسازی آلفا رومئو تأیید شد و این شرکت گفت که این خودرو پس از انجام تغییرات در پیشرانه هیبریدی آن، در ژانویه آینده وارد بازار خواهد شد.

(تصاویر) کراس اوور Tonale؛ ناجی عظیم آلفا رومئو!

به گزارش وبلاگ جناب خان به نقل از Automotive News، کراس اوور Tonale به معنای واقعی کلمه قرار نیست به زودی به عنوان ناجی آلفا رومئو به بازار بیاید. این شرکت ایتالیایی در سال های اخیر کوشش بسیاری زیادی برای برآوردن انتظارات مشتریان خودرو به خرج داده است و عرضه مدل هایی همچون Giulia و Stelvio نمونه ای از این کوشش ها به شمار می رود. در ادامه همین کوشش ها بود که آلفا رومئو از مدل مفهومی کراس اوور کوچکتری نسبت به دو مدل قبلی رونمایی کرد که با معینات قابل توجه و طراحی زیبا، قرار است همچون یک ناجی این خودروسازی را در بازار جهانی خودرو سربلند کند. اما در نهایت معین شد که قرار نیست در سال میلادی جاری، این خودرو وارد بازار گردد و برای دیدن آن باید تا اوایل سال 2022 صبر کنیم.

پیش نمایش SUV آلفا رومئو مدل Tonale که از آن به عنوان جانشین Stelvio نیز یاد می شد، تقریباً دو سال پیش و با طرحی مفهومی انجام شد و انتظار می رفت که در نوامبر امسال میلادی (2021)، در نمایشگاه های آلفا در اروپا وارد بازار گردد. اما به نظر می رسد که این امر تحقق نخواهد یافت، چراکه بنا به گزارش Automotive News، مدیر عامل جدید این خودروسازی، ژان فیلیپ ایمپاراتو، خواستار اعمال تغییرات بیشتر در سیستم PHEV خودرو، برای دستیابی به عملکرد بهتر است. ژان فیلیپ ایمپاراتو، در پی ادغام بخش های FCA و PSA این خودروسازی، راهنمایی آلفا رومئو را بر عهده گرفت. حالا با روی کارآمدن این مدیر جدید گفته می گردد آلفارومئو Tonale برای اولین بار در ژانویه عرضه خواهد شد چرا که یک منبع آگاه، مدعی شده است که ایمپاراتو، عملکرد بهتری از پیشرانه هیبریدی پلاگین خودرو PHEV را درخواست نموده است که این امر بعضی اصلاحات در این مدل را در پی خواهد داشت. منابع جداگانه ای نیز اعلام نموده اند که انجام این اصلاحات مطرح شده، عرضه Tonale را تقریباً سه ماه به تأخیر می اندازد.

کراس اوور جدید آلفا رومئو بر اساس پلت فرم موجود جیپ Compass ساخته خواهد شد. نسخه فیس لیفت شده آن دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی است که در دو نسخه - با 190 اسب بخار قدرت (142 کیلووات) و 240 اسب بخار (179 کیلووات) در دسترس قرار خواهد گرفت. این سیستم از یک موتور 1.3 لیتری توربو و پشتیبانی شده توسط یک موتور الکتریکی 60 اسب بخار (45 کیلووات) در محور عقب استفاده می نماید. برد الکتریکی این مدل با یک بار شارژ باتری 11.4 کیلووات ساعت، 30 مایل (49 کیلومتر) است. ایمپاراتو پیش از انتقال به آلفا رومئو، سرپرست پژو بوده است، بنابراین می توان انتظار داشت که او می داند یک SUV جمع و جور می تواند عملکرد بهتری در بازار خودرو ارائه دهد.

تصاویر کراس اوو Alfa Romeo Tonale

منبع: فرارو

به "(تصاویر) کراس اوور Tonale؛ ناجی عظیم آلفا رومئو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) کراس اوور Tonale؛ ناجی عظیم آلفا رومئو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید