تشدید تدابیر امنیتی اطراف کلیساهای مصر

به گزارش وبلاگ جناب خان، همزمان با آغاز جشن های خاتمه سال میلادی، نیروهای امنیتی مصر جهت جلوگیری از هرگونه اقدام تررویستی در اطراف کلیساها مستقر شدند.

تشدید تدابیر امنیتی اطراف کلیساهای مصر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جناب خان، وزارت کشور مصر اعلام کرد که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی و برگزای جشن های سال نو، تدابیر امنیتی اطراف کلیسا و صومعه ها در تمامی استان های مصر تشدید خواهد شد.

به نوشته العربیه، وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرد که تمامی نیروهای واکنش سریع در کنار نیروهای امنیتی در طول ساعات مراسم در اطراف کلیساها، خیابان ها و میادین اطراف مستقر خواهند شد تا تمامی تحرکات و شرایط امنیتی را رصد کنند.

ایستگاه های ایست و بازرسی نیز در ورودی برخی خیابان ها منتهی به کلیساها برقرار خواهد شد. استفاده از تجهیزات الکترونیکی و سگ های بمب یاب نیز در دستور کار وزارت کشور مصر واقع شده است.

در سال های گذشته حملات تروریستی در عبدتگاههای مسیحیان قبطی در مصر در مراسمات مختلف، ده ها کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

در نهم آوریل 2017 (20 فروردین 96) انفجار دو بمب در کلیسای سنت جورج و کلیسای جامع ارتدوکس قبطی سنت مارک در مصر 45 نفر کشته و 136 تن زخمی شدند. گروهک داعش (شاخه صحرای سینا) مسئولین این حملات را بر عهده گرفت.

در دسامبر سال 2016 نیز 25 نفر به هنگام نیایش در یک کلیسای قبطی در شهر قاهره بر اثر انفجار کشته شدند. طبق آخرین آمارگیری که پیروان ادیان مختلف نیز در آن لحاظ شدند (1984)، مسیحیان ارتدوکس قبطی نزدیک به شش درصد جامعه مصر را تشکیل می دهند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تشدید تدابیر امنیتی اطراف کلیساهای مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تدابیر امنیتی اطراف کلیساهای مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید