تابوشکنی با پلنگ زخمی

به گزارش وبلاگ جناب خان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، جدیدترین رمان انتشارات کتابستان معرفت، به سراغ یکی از موضوعات حساس، بحث برانگیز ولی با درجه بالای شیوع در میان نوجوانان رفته است. تقی شجاعی در اولین اثر داستانی خود در رمان پلنگ زخمی، به سراغ موضوعی رفته است که نسبت به آن آگاهی داریم اما به هزار و یک علت سعی در پنهان کردنش نداریم؛ خودارضایی.

تابوشکنی با پلنگ زخمی

عرفان، شخصیت اصلی پلنگ زخمی، نوجوانی است در آستانه بلوغ که به خودارضایی مبتلا شده است. عملی مذموم و گناهی بزرگ، هم از منظر دین اسلام و هم از نظر روان شناسی.

اثر جسورانه نو کتابستان معرفت در فضای مدرسه می گذرد و کوشش نموده است در همان حال که کلامش تشویق به گناه نمی کند از کنار این معضل مهم هم به سادگی رد نشود. تقی شجاعی که خود معلم دوران دبیرستان است، با نگاهی دغدغه مند به سراغ این موضوع رفته است. نگاهی که بتواند هم از جنبه های مختلف به این معضل بپردازد و هم شعاری و سطحی نباشد.

داستان عرفان، داستان امروز است. داستان نوجوان هایی که غرق رسانه هستند. دسترسی آسان و در لحظه به فضای مجازی دارند ولی از تمام نسل های خود بی پناه ترند.

پلنگ زخمی، داستانی است که نزدیک آمده و حتی باورهای دینیِ دینداران را در این زمینه به چالش کشیده است تا به اصل حرف دین در این مسائل بپردازد و گرفتار سطحی بودن و نگاه از بالا به پایین نشود. این رمان تنها برای نوجوانان نیست، والدین نیز با خواندن آن دید بهتری از فضای نوجوان امروز پیدا خواهند کرد.

کتابستان معرفت این کتاب را در 204 صفحه و با قیمت 45 هزار تومان روانه پیشخوان کتابفروشی ها نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تابوشکنی با پلنگ زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابوشکنی با پلنگ زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید