اعتراض دیر هنگام مازنی ها و ابراهیمی به حقی که قبلا ضایع شد، وقتی همه خواب بودند!

به گزارش وبلاگ جناب خان، هیات کشتی مازندران به اعزام نشدن ابراهیمی به مسابقات قهرمانی آسیا معترض اما مثل اینکه کمی دیر شده و باید 7 ماه قبل به رسول خادم اعتراض می کرد که چرا این کشتی گیر را به جهانی مجارستان اعزام نکرد.

اعتراض دیر هنگام مازنی ها و ابراهیمی به حقی که قبلا ضایع شد، وقتی همه خواب بودند!

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا هنوز اعلام نشده اما با این حال به شدت حاشیه ساز شده و نقدها زیادی درباره انتخاب نفرات آن مطرح شده است. یکی از منتقدان ترکیب تیم ملی کشتی آزاد که در رسانه ها منتشر شده و هنوز کادر فنی به طور قطعی درباره آن حرفی نزده، محمد جواد ابراهیمی است. کشتی گیر وزن 92 کیلوگرم که اعتقاد داشته حتما باید در این وزن به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شد اما کادر فنی روی انتخاب علیرضا کریمی اصرار دارد. تصمیمی که به شدت مورد اعتراض ابراهیمی، برادرش و همچنین مسولان هیات کشتی مازندران نهاده شده است. حتی اصغر ثمربخش رئیس هیات کشتی مازندران در مصاحبه ای ضمن انتقاد از کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، اعلام نموده با فدراسیون کشتی درباره این تصمیم مربیان تیم ملی نامه نگاری نموده است!

این اعتراض ها از چند جهت قابل آنالیز است. نکته اول اینکه اصلا ابراهیمی این شایستگی را داشته که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام گردد؟ او بر اساس اظهارات خودش در دو تورنمنت مهم به میدان رفته است. اول مسابقات بین المللی جام تختی که در مسابقه فینال مقابل ارشک محبی مغلوب شد و دومی هم حضور در مسابقات جام جهانی روسیه است. ابراهیمی در روسیه دو پیروزی و یک شکست در سه مسابقه ای که در ترکیب تیم ایران به میدان رفت به دست آورد. اولین پیروزی او مقابل کشتی گیر مغولستانی باسانتسوگت اولزیسایخان بود. مقابل آمریکا هم شکست بدی را از کشتی گیر نه چندان مطرح این کشور پذیرا شد و در سومین مسابقه ای که او برای تیم ایران به میدان رفت با فزونی مقابل ماگومد کوربانوف از روسیه تنها برد ایران در مسابقه فینال را به دست آورد. بنابراین ابراهیمی که در جام تختی مغلوب ارشک محبی شده بود، در روسیه هم عملکرد چندان درخشانی نداشت اما با این حال در بین گزینه های کادر فنی برای حضور در قهرمانی آسیا نهاده شد. اتفاقی که برای ارشک محبی و علیرضا کریمی هم افتاد و در نهایت مربیان تیم ملی بر سر اعزام کریمی به چین به جمع بندی رسیدند.

به درست و یا غلط بودن تصمیم مربیان تیم ملی در انتخاب کریمی کاری نداریم اما ابراهیمی چگونه به این نتیجه رسیده که او باید حتما به چین اعزام می شد؟ آیا رفتن به چین حق محبی و یا حتی کریمی نبوده که این چنین تمام مازندرانی ها به کادر فنی حمله می نمایند؟ شاید این که ابراهیمی این حق را برای خودش متصور است به خاطر اتفاقاتی است که سال گذشته برای او رخ داد. او باید به خاطر آمادگی فوق العاده ای که سال گذشته داشت به مسابقات جهانی بوداپست اعزام می شد اما رسول خادم ترجیح داد که کریمی را انتخاب کند! سال گذشته ابراهیمی در مسابقه رودرو کریمی را شکست داد و به دلیل میزان آمادگی بالا از حضور در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی معاف شد اما وقتی لیست نفرات اعلام شد، کریمی برای مسابقات جهانی انتخاب شد!

ظاهرا اصغر ثمربخش به عنوان رئیس هیات کشتی مازندران کمی دیر یادش افتاده که باید برای احقاق حق ابراهیمی برای فدراسیون کشتی نامه بنویسد. اگر قرار بود کسی اعتراض کند باید پارسال این کار را انجام می داد و باید سال گذشته از رسول خادم و اعضای شورای فنی سوال می شد که چرا حق ابراهیمی ضایع شده است. حالا که رسول خادم و اعضای شورای فنی نیستند، ثمربخش به کادر فنی تیم ملی حمله می نماید و به فدراسیون کشتی نامه می نویسد؟ سال گذشته کجا بود که از رسول خادم انتقاد کند و بگوید چرا حق ابراهیمی را نادیده گرفته است؟

ضمن اینکه هنوز تا مسابقات جهانی قزاقستان راه زیادی باقی مانده است و ابراهیمی باید کوشش کند در این مدت باقی مانده نقاط ضعف خود را برطرف کند. شاید بخشی از ضعف های ابراهیمی در این ماه های اخیر به خاطر مشکلاتی است که سال گذشته برای او به وجود آوردند و باعث شده تا این کشتی شایسته از فرم ایده ال خود فاصله بگیرد اما این دلیل نمی گردد که ابراهیمی حق ضایع شده اش در سال گذشته توسط افراد دیگر را سال جاری و از کسانی دیگر مطالبه کند!

5

منبع: ایران ورزشی

به "اعتراض دیر هنگام مازنی ها و ابراهیمی به حقی که قبلا ضایع شد، وقتی همه خواب بودند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض دیر هنگام مازنی ها و ابراهیمی به حقی که قبلا ضایع شد، وقتی همه خواب بودند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید