آواره شدن بیش از 375 هزار افغانستانی در سال 2019

به گزارش وبلاگ جناب خان، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل بیان نمود که از آغاز سال 2019 میلادی تاکنون به دلیل افزایش ناامنی و درگیری ها در این کشور بیش از 375 هزار نفر به شمار آوارگان داخلی در افغانستان افزوده شده است.

آواره شدن بیش از 375 هزار افغانستانی در سال 2019

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جناب خان، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) بیان نمود که به دلیل جنگ و ناامنی از ژانویه سال جاری میلادی تا ماه اکتوبر سال جاری 375 هزار و 800 نفر از مردم افغانستان مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

در ادامه گزارش اوچا آمده که از آغاز سال 2019 تاکنون بیش از چهارصد هزار نفر از اتباع افغانستان از کشور های همسایه به افغانستان بازگشته و یا اخراج شده اند.

سازمان ملل در حالی از افزایش آوارگان داخلی در افغانستان خبر می دهد که وزارت مهاجرین این کشور سال گذشته شمار آوارگان داخلی را بیش از 3 میلیون و 778 هزار نفر اعلام کرده بود.

عبدالباسط انصاری سخنگوی وزارت مهاجرین افغانستان به رسانه ها گفته بود که 67 درصد این افراد به دلیل جنگ و ناامنی و 33 درصد دیگر نیز به دلیل خشکسالی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

گفتنی است که با فرا رسیدن فصل سرما افزایش شمار آوارگان داخلی در افغانستان و به سر بردن آن ها در وضعیتی وخیم نگرانی ها را درباره این افراد آسیب پذیر افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آواره شدن بیش از 375 هزار افغانستانی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواره شدن بیش از 375 هزار افغانستانی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید